|
|
UKÁZKA ZE HRY
|
DVĚ ČÁSTI HRY
|
|
Hra se skládá ze dvou částí. V první – herní části – družiny
mezi sebou soupeří v jednotlivých etapách celotáborové hry a za umístění v
jednotlivých etapách získávají „dolary“ – herní peníze, potřebné v druhé
části hry. Dolary také získávají za vše, co se na táboře boduje – hra
jednotlivců, „Mistr uzlů“, „Mistr šifer“, bodování úklidu, atd. |
V druhé části hry, která je rozhodující, pak za získané
dolary nakupují vše potřebné ke stavbě železnice napříč Kanadou. Konečným
vítězem je pak ta družina, která jako první postaví celou železniční trať,
případně bude na konci hry mít postavený nejdelší úsek (to pro případ, že
bychom špatně propočítali přidělované množství dolarů a nepovedlo se tak
železnici dostavět). Tomuto problému je možno předejít i pružným měněním cen
v jednotlivých dnech (důvod ke zdražení či zlevnění stavebního materiálu se
vždycky najde – viz naše vláda). |
|
ČÁST „STAVEBNÍ“:
|
PRAVIDLA :
|
-
1 čtvereček herního plánu je 10 mil trati
-
na každých 100 mil kolejí musí být 1 scout a 5 rangers, aby
zabránili útoku Indiánů. Je možno je najímat na místě
-
není-li scout, ale jsou všichni rangers, hází se na každé
50té míli 1 kostka
-
je-li pouze scout, nebo není-li všech 5 rangers, hází se 2
kostky
-
pokud není na ochranu trati nikdo, hází se 3 kostky
-
padne-li na jedné kostce šestka, Indiáni zaútočili a
vytrhali posledních 30 mil kolejí
-
na každých 100 mil kolejí musí být předem zakoupeno 5
nákladů vody a 5 nákladů potravin
-
při cestě vlaku po již postavené trati se platí 1 $ za
každých 10 mil trati (1 čtvereček)
-
každá trať může mít nejvýše 2 lokomotivy
-
lokomotiva utáhne nejvýše 6 vagónů, z toho 1 musí být
osobní pro dělníky a 1 nákladní pro vodu a potraviny
-
nákladní vagón naloží 10 nákladů potravin a 10 nákladů vody
-
plochý vagón naloží 200 mil kolejí
-
řeky, potoky a propasti se smí překračovat jenom napříč
-
ve výši přes 1.500 stop se musí stavět tunel
-
tratě se mohou křížit - křižující zaplatí křižovanému
poplatek 300 $, ale může využít čtvereček jeho trati
-
je možno stavět výhybky a odbočky, budovat nádražní
skladiště
|
„Mapa“ celého
území, kudy povede trať
|
|
|
|
CENÍK MATERIÁLU A PRACÍ
|
-
Rovný díl kolejí
+ úprava podloží
-
Kolejový oblouk
+ úprava podloží
-
Stavba můstku
přes potok
-
Stavba
obloukového mostu
-
Tunelový portál
-
Ražení tunelu
-
Kácení lesa
-
Trhání skal
-
Lokomotiva
-
Plochý vagón (plaťák)
-
Nákladní vagón
-
Osobní vagón
-
1 náklad potravy
-
1 náklad pitné
vody
-
Scout (na celou
dobu stavby)
-
Ranger (na celou
dobu stavby)
|
25 $
30 $
45 $
30 $
80 $
60 $
25 $
35 $
200 $
50 $
70 $
80 $
20 $
10 $
20 $
15 $ |
|
|
Herní peníze
|
|
|
|
ČÁST HERNÍ – VLASTNÍ ETAPY
I. První stavba
|
Legenda:
Dne
17.9.1881
Dnes jsem, společně asi s dvacítkou dalších,
dorazil poprvé do základního tábora. Poté, co jsme byli ubytováni a přivítal
nás náš předák Charlie Snetyn, byli jsme rozděleni do pracovních čet a ihned
vysláni na trať pokládat koleje. Pokud by všechny následující dni strávené
na stavbě měly vypadat jako tento, nevím jestli to přežiji. Aby společnost
dostala peníze od státu, zavázala se dostavit trať do roku 1885. Tomuto datu
se na stavbě vše podřizuje a podle toho také vypadá pracovní tempo. Denně je
položeno více než 100 mil kolejí a všichni zde pracují do úmoru. Pro nás
greenhorny byl dnešní den poučením, že slabí zde nemají co pohledávat a že
na stavbě přežijí pouze ti nejsilnější a nejschopnější z nás.
Provedení:
Na kopci nad táborem vymezíme prostor, který bude mít
délku 15 – 20 m. Družina má za úkol v co nejkratším čase postavit první úsek
železnice, a to za použití dřeva z lesa (ne čerstvého!!!). Šířka dráhy musí
být 1m, vzdálenost mezi pražci 0,5m. K tomuto účelu dostane každá družina
metrovou pomůcku se značkou uprostřed (školní metr, klacek,..). Vítězí ta
družina, která se se svými kolejemi dostane dříve k druhému lanu.
Hodnocení:
Vítězí ta družina, která se se svými kolejemi dostane
dříve k druhému lanu.
Pomůcky:
4 metrové měrky, lana |
|
|
|
|