Hra velcí 2005

 

karel.snetina@j-hradec.cz


Domů Nahoru

 

 

PONY EXPRESS - ukázka ze hry velkých

 

   

Hra se skládá ze dvou částí. V první probíhají klasické etapy, které jsou bodovány, a body jsou přepočítávány na „dolary“. V druhé družiny „popojíždějí“ po velkém hracím plánu, přepravují zásilky mezi městy a pevnostmi a vydělávají a ztrácí další dolary.

Vítězem je samozřejmě ta družina, která má na konci CTH největší počet dolarů.

Hra na plánu

Hraje se na plánu přibližně 140 x 120 centimetrů a hrací pole jsou tvořena šestiúhelníky. V terénu jsou barevně znázorněny řeky a potoky, cesty, lesy a prérie, je tu umístěno několik měst, pevností a ochranných pásem kolem nich (dva až pět pásů šestiúhelníků). Další už by mělo být jasné z pravidel.

Za zmínku snad stojí, že při prvním „provozování“ této hry indiánské útoky našly velkou oblibu mezi vedoucími, takže nebyl nikdo, kdo by vynechal pravidelný přesun jezdců a zásilek. Uíííííííííííííííííííí……

 

PRAVIDLA:

1. Jezdce s koňmi je možno najímat v kterékoli osadě nebo pevnosti, před přebráním zásilky je možno je přemístit „bezplatně“ kamkoli.

2. Ve vybudované stanici je možno vyměnit unaveného koně kdykoli, nejpozději však po 150 mílích (2 míle = 1 dílek hracího plánu).

3. Samostatné koně je po nákupu možno umístit do kterékoli stanice.

4. POSTUP JEZDCE:

a. na začátku je vyhlášena zásilka - odkud, kam, za kolik, jak rychle, prémie za dodání před termínem, pokuta za nedodání zásilky

b. družiny o zásilku bojují v samostatné drobné hře

c. postup po cestách (žlutá pole) - hod dvěma kostkami, součet. Po 100 mílích se hází jen 1 kostkou (unavený kůň), po 150 mílích nutno koně vyměnit

d. postup v lesích (zelená pole) - hází se jen 1 kostkou a ještě se odečítá 1 bod

e. postup po prériích (bílá pole) - hází se jen 1 kostkou

f. přes brody (potok nebo řeka) - na každý dílek 1 hod kostkou

i. 5 bodů - utopení zásilky

ii. 6 bodů - utopení jezdce i koně

5. INDIÁNI:

a. zpočátku náhodně rozestavěni, pak při každém hracím dnu za každou tlupu házení 2 kostkami, vedoucí hry řídí jejich postup

b. pokud se jezdec přiblíží na 3 políčka, indiáni mohou zaútočit, tj. házet 1 kostkou

i. 5 bodů - uloupení zásilky

ii. 6 bodů - smrt koně i jezdce

c. indiáni nesmí jezdce napadnout ve vyznačeném prostoru kolem pevností a osad


Celou hru včetně kroniky tábora a celého roku 2004/2005 si můžete od 1.11.2005 zakoupit na CD za cenu 150,- Kč.