| |
|
4.9.
jsme po dvouměsíčních prázdninách zahájili nový školní rok 2006/2007.
Slavnostní vstup do školních lavic se uskutečnil před hlavním vchodem do
budovy, kde náš pan ředitel Karel Snětina přivítal všechny přítomné spolu
s naším pěveckým sborem pod vedením p. uč. Květy Machové.
Zvláštní pozornost jsme věnovali našim
prvňáčkům, kteří poprvé usedli do školních lavic a také našim
vycházejícím, kteří se budou rozhodovat, kam po absolvování povinné školní
docházky. Také jsme přivítali nové žáky a žákyně.
V průběhu prázdnin naši provozní
zaměstnanci naši školičku zvelebovali – prováděli úklid a údržbu jejích
prostor.
A tak se těšíme, že náš nový školní rok
bude zase o něco úspěšnější a lepší než ten minulý!!!
|
|
|
5.9.
vyšlo 1. číslo 11. ročníku našeho školního časopisu Rapšach
Planet, které je plně věnováno vrcholu turistické činnosti v našich
končinách – letním táboru.
Písmáci Vlk, Tom, Zagi, Smolíček, Alíček,
Martin a Kája sepsali táborovou kroniku „velkých“ („Za zlatem severu“)
oddílů a „malých“ („Touláme se pohádkami“), z níž jsme vybrali několik
epizod:
„Tábor – konečně tábor!!! Po dvou dnech
čekání první den tábora! Sešli jsme se tak pozdě, jelikož matka Příroda
dala bohatost vody a teta Dračice zatopila tábor. Po odstěhování a opětném
nastěhování tábora za asistence „velkých“ jsme se nastěhovali do stanů a
zahájili první táborový den...
...Ráno nás razantně svojí píšťalkou
vzbudil Martin Čechovina a nemilosrdně nás vyhnal z našich teplých
spacáčků na rozcvičku. A ačkoli někteří jedinci kladli odpor, vše bylo
marné, prostě ráno se musí vstávat...
...Konečně jsme v táboře, sice mokří, ale
přece. Následovala večeře (špagetínos) a pak chvilka volna, při které jsme
si opakovali šifry a uzle. Takže aby toho nebylo málo, dali jsme si ještě
vázání uzlů na čas a luštění šifer. Pak už jen nástup, při kterém
oslavenkyně Simča dostala vodní sprchu, čištění zoubků a šupky dupky do
spacáčků...
...Čarovné nápoje: „Pocity mládí“
Prasečí sádlo, dračí oči, jahodové semena,
pálivé brambory, myščí ocásky a voda. Jahodová semena dáme do vody. Dračí
oči oloupeme a dáme umejt. Prasečí sádlo upečeme nad ohněm a myší ocásky
uvaříme. Na prasečí sádlo dáme pálivé brambory a myší ocásky na to
položíme. Dračí oči naloupeme na plátky a dáme je usmažit nad ohněm.
Nechte si chutnat...
...„Dnes vás čeká největší a nejtěžší
zkouška! Velký Mistr si pro vás připravil několik úkolů, které prověří
vaše znalosti a čarodějné schopnosti. Pokud všechny úkoly správně
vyřešíte, nebudete již Mistrovými učni, ale stanete se Velkými Čaroději!“
|
11.9.
jsme v naší škole postupně zahajovali činnost následujících zájmových
kroužků:
1. Německý jazyk - 1. – 5. třída,
p. uč. Anna Ticháčková - neotevřeno pro nezájem
2. Anglický jazyk - 1. – 5. třída,
p. uč. Olga Imrichová
3. Pohybové hry - 1. – 5. třída, p.
uč. Anna Nováková
4. Dovedné ruce - 2. – 9. třída, p.
uč. Anna Nováková
5. Hra na zobcovou flétnu - 1. – 9.
třída, p. uč. Olga Imrichová
6. Pěvecký - 1. – 8. třída, p. uč.
Květa Machová
7. Programování s Baltíkem - 5. –
6. třída, p. řed. Karel Snětina
- neotevřeno pro nezájem
8. Počítačová tvorba filmů - 7. –
9. třída, p. řed. Karel Snětina
9. Počítačová animace - 6. – 9.
třída, p. řed. Karel Snětina
10. Tvorba školního časopisu - 8. –
9. třída, p. řed. Karel Snětina
11. Florbal – chlapci - 6. – 9.
třída, p. uč. Jana Skřivánková
12. Volejbal – dívky - 7. – 9.
třída, p. uč. Jana Skřivánková
- neotevřeno pro nezájem
13. TOM „Práčata“ starší - 5. – 9.
třída, p. řed. Karel Snětina, p. uč. Pavlína Křížová
14. TOM „Práčata“
mladší - 1. – 4. třída, p. uč. Martin Kvapil, p. uč. Marie Snětinová,
p. uč. Ivana Záhorovská.
|
|
15. 9.
byl ukončen nábor našich žáků a žákyň na náš již tradiční školní
lyžařský zájezd spojený s výcvikem jízdy na sjezdových „prknech“.
K dalším informacím: lyžařský zájezd
se uskuteční od 4. do 11. února 2007, na chatě Domov v Deštném v Orlických
horách. Pro žáky 7. třídy je LZ součástí učebního plánu. Nabízíme možnost
lyžařského výcviku všem žákům od 3. do 9. třídy. Cena zájezdu je asi
3.250,- Kč (+ peníze na vleky – cca 1.400,- Kč), svým členům bude SRPŠ
přispívat na vleky částkou 200,- Kč.
20.9.
se naši vycházející žáci a žákyně pod vedením výchovné poradkyně p.
uč. Ivany Kvapilové vypravili v rámci přípravy na své budoucí povolání do
Českých Budějovic.
Na Výstavišti se seznámili s nabídkou
studia a oborů na středních školách a odborných učilištích při
příležitosti konání prezentace v oblasti školství Vzdělání a řemeslo
(12. ročník).
Z internetové upoutávky jsme vybrali:
„Prezentace školství všech úrovní, ukázky
odborného výcviku, zařízení pro speciální školy, nadace, fondy, stipendia.
Učební pomůcky, zařízení, knihy, učebnice a programy pro všechny stupně
výuky, potřeby pro děti.“
20.9.
se uskutečnila první společná schůzka s rodiči, při níž byly mimo
jiné projednány záležitosti organizace školního roku.
|
|
|
23.9.
se turisté a jejich sympatizanti vypravili na již tradiční dálkový pochod
„Pěšky zpátky do Evropy – už jsme tam!“, který uspořádal místní TOM
„Práčata“ Rapšach.
35 účastníků
startovalo se od 7.30 do 9.30 od klubovny oddílu po trasách 17, 25 a 40 km
směrem na Londýn, New York, Paris, Benátky,...
Na kontrolách a u startu a cíle
pomáhalo dalších 8 členů oddílu...
|
|
|
|
25.9.
se začaly valit hektolitry zdraví do našich těl: p. Miroslava Jáchymová
zahájila distribuci školního mléka pro malé a velké žákovské
odběratele.
|
|
|
|
26.9.
naši prvňáčci, druháčci a třeťáčci spolu s p. uč. Ivou Záhorovskou,
p. uč. Květou Machovou a p. uč. Janou Havlovou navštívili naši stověžatou
Prahu: palác filmových 3D trháků OSKAR IMAX – jeho projekci Divoké
safari a Výstaviště – přírodní divy mořského světa.
Vybrali jsme z internetové upoutávky:
3D-jízda otevřeným džípem po 3000 mil dlouhé trase po přírodních parcích
Afriky, bylo připraveno setkání se stádem slonů, s nosorožci tuponosými,
buvoly africkými,...
Vybrali jsme z internetové upoutávky:
„Návštěvníci si tak u nás mohou ještě lépe vychutnat poznávání podmořského
světa, pro nás suchozemce velmi exotického, a to v celé jeho kráse a
pestrosti. To vše jim umožňuje naše unikátní výstava rozkládající se na 1
000 m2, která spolykala přes 170 000 litrů speciálně upravené
mořské vody a představuje přes třistapadesát druhů mořských i
sladkovodních ryb a ostatních živočichů ve padesáti velkých akváriích a
skalnatém jezírku...“
Více na:
a
|
|
|
26.9.
nás navštívily bývalé žákyně Janša Kepková a Martina Křížová.
Pohovořili jsme o tom, co život přinesl a přináší.
29.9.
se sešel tým našich pedagogů nad společnou tvorbou Školního
vzdělávacího programu ZV – ŠVP ZV – s následujícím programem:
1. Editor ŠVP
ZV.
2. PT – I. a
II. stupeň.
3.
Harmonogram dalších přípravných prací.
2.10.
byl zveřejněn seznam členů Žákovského parlamentu naší školy, tedy i
volební lístek s kandidáty na jeho předsedu, I. a II. místopředsedu.
10.10.
počínaje mapujeme téma dne: předvolební kampaň do žákovského
parlamentu naší školy :
Volební štáb
a jeho redaktor Rosťa Příhoda zpovídal Petra Daňka, Šárku Imrichovou a
Lindu Šebestovou.
Redaktor: Co
si představuješ pod větou „opravdový smysl žákovského parlamentu“?
Petr
Daněk: Chci prosadit názory žáků, aby měli podíl na chodu téhle školy.
Redaktor:
Jaké názory jsi naposledy prosazoval?
Petr
Daněk: Zkoušel jsem na přání žáků prosadit odchod žáků ze školy tak,
aby stíhali autobus. Dále jsem prosazoval osvěžovače na WC.
Redaktor:
Proč si myslíš, že zrovna ty vyhraješ?
Petr
Daněk: Protože jsem nejlepší.
Redaktor:
V čem?
Petr
Daněk: Ve všem.
Redaktor: Tak
to dokaž.
Petr
Daněk: TAK MĚ VOLTE A DOKÁŽU TO!!!
Redaktor:
S čím novým chceš přijít?
Linda
Šebestová: Aby se do školy těšili, aby sem nechodili z donucení.
Redaktor:
S jakými akcemi chceš přijít nebo změnit?
Linda
Šebestová: Některé akce bych neměnila, staly se součástí školy – něco
jako tradice.
Redaktor:
Proč jsi kandidovala do parlamentu?
Linda
Šebestová: Protože mám spoustu myšlenek.
Redaktor:
Jakých?
Linda
Šebestová: Nechte se překvapit.
Redaktor:
Proč si myslíš, že zrovna ty vyhraješ?
Linda
Šebestová: Protože je na čase něco změnit.
Redaktor: A
co?
Linda
Šebestová: Nudu a prostředí. CHCI V PARLAMENTU UDĚLAT PRŮVAN!!!
Redaktor:
S čím novým chceš přijít?
Šárka
Imrichová: S třídou jsem chtěla podat návrh o založení automatů na
jídlo a pití.
Redaktor:
Proč jsi kandidovala?
Šárka
Imrichová: Zvolila mě třída.
Redaktor:
Takže jsi dobrovolně nechtěla?
Šárka
Imrichová: Ne! Nechtěla jsem.
Redaktor: Jak
chceš být v parlamentu platná?
Šárka
Imrichová: Prosadit názor mé třídy, vylepšit podmínky školy.
Redaktor:
Proč si myslíš, že zrovna ty vyhraješ?
Šárka Imrichová:
PROSADIT SVŮJ NÁZOR!!!
12.10. se naši nadějní běžci a běžkyně zúčastnili pod
vedením p. uč. Jany Skřivánkové závodu v přespolním běhu, který
uspořádal AŠSK v Jindřichově Hradci.
V náročné disciplíně bohaté na záludné terénní nerovnosti startovali:
-
Jiří Kronika a Radek Arenberger (oba 7. třída) – trať 2 km
-
Lenka Čupitová a Simča Prokešová (obě 8. třída) – trať 1,5 km
-
Rosťa Příhoda a Petr Daněk (oba 9. třída) – trať 3 km.
Více na:
Děkujeme našim sportovcům a sportovkyním
za skvělou reprezentaci školy!
|
|
|
16.10.
pan školník nainstaloval skříňku na příspěvky pro našeho
adoptivního syna Mariu.
|
|
|
|
17.10.
se všichni naši příznivci kumštu komediálního, tedy i prken, jež znamenají
svět, vypravili pod tradiční režisérskou taktovkou p. uč. Pavlíny Křížové
do Divadla Kalich na představení Jako jedna rodina.
Vybrali jsme
z internetové upoutávky: „Komedie vyhlášeného broadwayského autora Murraye
Schisgala (např. autora scénáře k filmu Tootsie) Jako jedna rodina si
okamžitě získala srdce diváků a stala se hitem roku. Jistě nejen díky
lákavému hereckému obsazení a Milanu Lasicovi za režisérským pultem, ale i
díky samotnému příběhu.
Hlavním
hrdinou je úspěšný scénárista Paul, který přijíždí za svým kamarádem
z dětství Billym, aby se ho pokusil přemluvit k životu ve výsostně mužské
domácnosti. Co s jejich šokujícím rozhodnutím udělá příchod bývalého
spolužáka Dennise a Billyho manželky Laury, už prozrazovat nebudeme… Hra
Jako jedna rodina nabízí vtipnou a odvážnou odpověď na věčnou otázku,
zdali muži a ženy vůbec mohou žít nejen vedle sebe, ale dokonce i
dohromady.“
Více na:
18.10.
jsme vzhledem k odstávce dodávky elektrického proudu pobývali
v přírodě, uklízeli vybrané prostory školy, pozemek školy, náves a
přístupové cesty k ní, trávili čas při hrách a opékání voňavých buřtů.
Naši osmáci se vypravili do Třeboně, kde navštívili výstavu „Třeboňsko:
příroda a lidé“.
19.10.
o nás vyšlo v místním Rapšašském Kecálku:
Tvorba školního vzdělávacího programu v
naší škole
S ohledem na
společenské změny a potřeby trhu práce nejen v naší vlasti, ale i v
Evropské unii, tvoříme Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání
(dále ŠVP ZV), který vychází z dokumentů Evropské unie a dále z Rámcového
vzdělávacího programu a dalších zákonů a ustanovení.
Nedílnou
součástí tvorby ŠVP ZV jsou klíčové kompetence – dovednosti pro další
rodinný, občanský a profesní život, které naše děti získají v procesu
výchovy a vzdělání.
V naší škole
jsme se do tohoto systému tvorby také zapojili např. těmito aktivitami:
-
společná setkávání pedagogů při tvorbě ŠVP ZV
-
vytvoření týmů podle oborů, vzdělávacích oblastí a dalších okruhů
působnosti
-
proškolení koordinátora tvorby ŠVP ZV
-
další vzdělávání pedagogických pracovníků
-
práce nad strukturou ŠVP ZV, zaměřením školy
-
rozklíčování klíčových kompetencí - dovedností
-
začlenění průřezových témat, např. osobnostní a sociální výchova,
výchova k úctě k přírodě, výchova demokratického občana aj.
-
volba metod, forem, tedy strategií práce s dětmi
-
projekty a jejich využití ve školní praxi
-
propojení činnosti I. stupně, II. stupně, školní družiny atd.
Cílem tohoto
sdělení není plně vyčerpat všechny okruhy problémů tvorby a zavádění ŠVP
ZV, zdůrazněme však, že mimo jiné směřujeme k tomu, že náš žák např.
dokáže:
-
vyhledávat a třídit informace a na základě jejich pochopení,
propojení a systematizace je efektivně využívat v tvůrčích činnostech a
praktickém životě
-
samostatně pozorovat a experimentovat
-
iniciativně řešit problémy, volit vhodné způsoby řešení, ověřovat
prakticky správnost řešení
-
naslouchat druhému, porozumět mu, vhodně na něj reagovat, účinně se
zapojovat do diskuse, obhajovat svůj názor a vhodně argumentovat
-
využívat získané komunikativní dovednosti ke kvalitní spolupráci s
ostatními lidmi- podílet se na utváření příjemné atmosféry ve skupině a v
případě potřeby poskytnout pomoc nebo o ni požádat
-
vytvářet si pozitivní představu o sobě samém, a tak podporovat
sebedůvěru
-
respektovat přesvědčení druhých lidí, vcítit se do situací
ostatních lidí, postavit se proti fyzickému i psychickému násilí
-
rozhodnout se zodpovědně podle dané situace, poskytnout dle svých
možností účinnou pomoc a chovat se zodpovědně v krizových situacích
-
respektovat, chránit a ocenit naše tradice a kulturní i historické
dědictví, aktivně se zapojovat do kulturního dění a sportovních aktivit
-
chápat základní ekologické souvislosti a environmentální problémy,
respektovat požadavky na kvalitní životní prostředí, rozhodovat se v zájmu
podpory a ochrany zdraví a trvale udržitelného rozvoje společnosti.
20.10.
nás navštívila bývalá žákyně Petra Ševčíková. Pohovořili jsme o
tom, co život přinesl a přináší.
20.10.
jsme zaznamenali 6 009 přístupů na naše školní internetové stránky:
http://rapsach.cz/skola/
21. 10.
– 22. 10. se v naší škole uskutečnilo tradiční víkendové
setkání studentů Jihočeské univerzity – její pedagogické fakulty,
oborového studia s Ov v rámci výběrového semináře „Dramatická výchova
v občanské výchově,“ jehož garantem je p. uč. Martin Kvapil.
Anotace:
předmět formou praktického výcviku s teoretickými vstupy seznamuje
s aplikací metody dramatické výchovy v předmětu občanská výchova s tím, že
posluchači připraví a zrealizují výstup v konkrétních podmínkách na II.
stupni ZŠ.
V rámci
semináře se seznamujeme v praktické i teoretické rovině např. s plánováním
a strukturováním dramatu ve výuce, s kritérii výběru vhodného textu -
téma, konflikt, dialog, stavba příběhu apod. To souvisí s dalšími momenty:
charakteristika skupiny žáků, zacílení a obsah činnosti, rozvíjené
dovednosti, vědomosti.
V neposlední
řadě se zaměříme na momenty přípravy školního vzdělávacího plánu –
postavení předmětu dramatická výchova a průřezových témat – např.
osobnostní a sociální výchova.
23.10.
se naši vycházející žáci a žákyně vypravili do Třeboně, kde v rámci své
přípravy na budoucí povolání navštívili se svou výchovnou poradkyní
p. uč. Ivanou Kvapilovou Střední odbornou školu a Střední odborné
učiliště. Naši deváťáci si prohlédli
prostory školy – učebny, odborná pracoviště, získali informace o studiu a
učebních oborech, odnesli si informační letáky a zájemci si vyzkoušeli
svou zručnost při práci se sklem.
|
|
|
|
24.10.
jsme od 12.45 hodin podpálili za účasti zástupců našeho žákovského
parlamentu (komora 5. – 9. třídy), voličů z řad žactva, redakce školního
časopisu Rapšach Planet, našeho pana ředitele a dalších pracovníků školy
pod předvolebním kotlem za moderátorského vedení Rosti Příhody,
který nabrousil svůj trojzubec těmi nejostřejšími dotazy na jednotlivé
aspiranty na předsedu a místopředsedy parlamentu.
Kandidáti na
předsedu parlamentu odpovídali na všetečné otázky zástupců jednotlivých
tříd:
1. Co uděláš
pro svou školu?
2. Jaké máš
šance pro zvolení?
3. Jaké je
heslo tvé předvolební kampaně?
4. Co chceš
zlepšit ve škole?
5. Co ti dává zájmová činnost ve škole?
|
|
|
24. 10.
naši skokani a skokanky z řad žactva II. stupně oslavili svůj
sportovní svátek ve skocích do měkké duchny: uskutečnil se další ročník
již tradičního závodu ve skoku vysokém Rapšašská laťka.
Hlavní
rozhodčí p. uč. Jana Skřivánková hodnotila nejen dosaženou výšku, ale i
styl skoku, upozorňovala na kvalitní provedení skoku a zároveň nabádala
sportovce ke koncentraci a korigovala některé nedostatky.
Naši borci a
borkyně svým vysokým nasazením a strhujícími výkony dovedli publikum
k hlasitým projevům emocí.
Aplaus na
otevřené scéně vyvolal drtivý nástup Petra Šebesty, který triumfoval svým
výkonem 150 cm.
Ani ostatní závodníci a závodnice však
nezůstali ve svém úsilí o nejlepší výkon pozadu a sáhli si na samé dno
svých možností.
|
|
Výsledková listina – Rapšašská laťka
Mladší žáci (6. a 7. třída)
1.
místo – Luky Schiendl - 135 cm
2.
místo – Pavel Voříšek - 115 cm
3.
místo – Martin Ferenc - 115 cm (více pokusů)
4.
místo – Míra Sokolík - 115 cm (více pokusů)
5.
místo – Honza Smolík - 115 cm (více pokusů)
6.
místo – Dominik Jiroutek - 110 cm
7.
místo – Zdenda Bárta - 110 cm (více pokusů)
8.
místo – Míša Špimr - neskočil základ
9.
místo – Pavel Gábor - neskočil základ
Mladší žákyně (6. a 7.
třída)
1.
místo – Zlatka Burgstocková - 125 cm
2.
místo – Simi Prokešová - 125 cm (více pokusů)
3.
místo – Lenka Zahradníková - 125 cm (více pokusů)
4.
místo – Kristýnka Janečková - 120 cm
5.
místo – Alča Sokolíková - 115 cm
6.
místo – Pavča Trojáková - 110 cm
Starší žákyně (8. a 9.
třída)
1.
místo – Míša Machová - 115 cm
Starší žáci (8. a 9. třída)
1. místo – Péťa Šebesta - 150 cm
2. místo – Jára Mužík - 140 cm
3. místo – Pavel Špale - 130 cm
4. místo – Patrik Mihál - 130 cm (více pokusů)
5. místo – Tomáš Soukup - 130 cm (více pokusů)
6. místo – Michal Homolka - 125 cm
7. místo – Péťa Daněk - 125 cm (více pokusů)
Děkujeme všem za skvělé výkony a vítězům gratulujeme!
|
|
|
25.10.
se uskutečnily volby předsedy našeho žákovského parlamentu. Každý
volič si mohl zvolit své dva horké favority na funkci předsedy a jeho
místopředsedů. Volební urna byla umístěna na chodbě I. stupně.
Výsledky voleb předsedy žákovského parlamentu 2006
P.
|
Kandidát
|
Třída
|
FUNKCE
|
HLASY
|
1.
|
Petr DANĚK
|
9.
|
PŘEDSEDA
|
79
|
2.
|
Šárka IMRICHOVÁ
|
8.
|
1. MÍSTOPŘED.
|
40
|
3.
|
Monika RÖSLEROVÁ
|
9.
|
2. MÍSTOPŘED.
|
38
|
4.
|
Linda ŠEBESTOVÁ
|
7.
|
ČLEN
|
15
|
5.
|
Anna CÍRALOVÁ
|
1.
|
ČLEN
|
13
|
6.-7.
|
Pavla HUBENÁ
|
2.
|
ČLEN
|
12
|
6.-7.
|
Adam JANEČEK
|
3.
|
ČLEN
|
12
|
8.
|
Michal KLIMENT
|
5.
|
ČLEN
|
11
|
9.
|
Miroslav SOKOLÍK
|
6.
|
ČLEN
|
10
|
10.
|
Matěj DEMETER
|
1.
|
ČLEN
|
9
|
11.-13.
|
Eliška KREKLOVÁ
|
2.
|
ČLEN
|
8
|
11.-13.
|
Kristýna ŠÍMOVÁ
|
3.
|
ČLEN
|
8
|
11.-13.
|
Radek POLÁK
|
4.
|
ČLEN
|
8
|
14.
|
Marie GÁBOROVÁ
|
4.
|
ČLEN
|
7
|
15.-16.
|
Lenka ZAHRADNÍKOVÁ
|
7.
|
ČLEN
|
6
|
15.-16.
|
Andrea POLÁKOVÁ
|
8.
|
ČLEN
|
6
|
17.
|
Michal ŠPIMR
|
6.
|
ČLEN
|
4
|
18.
|
Lenka KRATOCHVÍLOVÁ
|
5.
|
ČLEN
|
3
|
|
|
|
|
Petr "Smolíček" Daněk
|
|
|
Šárka Imrichová
|
Monča Röslerová
|
25.10.
nás navštívil bývalý žák Milan Čupita. Pohovořili jsme o tom, co
život přinesl a přináší.
26. a
27.10. jsme si užili podzimní prázdniny!
30.10.
vyšlo 3. číslo našeho školního časopisu Rapšach Planet,
z jehož obsahu stručně vybíráme:
Hitparáda TOP 20
Tentokrát
pomohla agitace deváťáků a hlasovalo nás dvaadvacet. Tři nové písničky
postoupily, a NUMB se pořád drží!!! Pokud se udrží i za měsíc, bude mít za
sebou 30 kol, to je 3 roky v Hitparádě!!!
Předvolební kotel
Dne 24. 10. v
12:45 proběhl předvolební kotel za účasti všech kandidátů a pěti zástupců
z každé třídy. Jako první otázku jsme dali - co pro tebe znamená ZŠ
Rapšach. Většina lidí na tuto otázku odpověděla ,,že je to jen pro učení“,
tak to vyplynulo z většiny odpovědí, nic jiného - což mě docela zarazilo.
Podle mých představ to asi vyznělo, že sem chodíme jen, protože musíme.
Další otázky
dávaly skupiny žáků, které se snažily prosadit svého kandidáta. Na konec
dal otázku pan ředitel ,,Co byste udělali s tím, že se tu rozmnožují
krádeže a pořád se něco tu něco rozbíjí“. Většina lidí neodpověděla na
otázku, nebo odpověděla přesně. Další otázku dal pan učitel Kvapil: ,,Jaké
máte předvolební heslo?“ Poprvé všichni odpověděli přesně a konkrétně.
Dále bych chtěl poděkovat panu řediteli za pomoc a panu učiteli Kvapilovi
za dobrou spolupráci a dokumentaci (filmování a focení)!!!
Zpověď pana ředitele:
Rosťa:
Kde jste chodil do školy a co vám nejvíce utkvělo v paměti?
KS:
Na základku a na gympl jsem chodil v Roudnici nad Labem, na Pedagogickou
fakultu pak v Ústí nad Labem. Nejvíc mi utkvěla v paměti parta, kterou
jsme měli na základce od 6. do 9. třídy. Trávili jsme spolu i spoustu času
mimo školu, dokonce jsme si v osmé a deváté třídě psali každý den třídní
kroniku.
Rosťa:
Jak jste hodnotil školu jako žák a jaký názor máte na školu nyní?
KS:
Jako žák asi jako vy – napadalo mne spousta jiných možností, jak využít
volný čas. Dnes už vím, že je vzdělání potřebné, zvlášť při míře
nezaměstnanosti, kterou u nás máme.
„Neznalost
početních úkonů, základů gramatiky či psaní na počítači se sice později v
zaměstnání pozná, ovšem navzdory letitým snahám zeje mezi školou a
pozdějšími působišti žáků propast tak široká, že volání z té či oné strany
zřídkakdy dosáhne druhého břehu. Pokud se zjistí, že bývalá žákyně
Nováková neovládá psaní na počítači ani gramatiku a při výpočtu mezd se
pravidelně plete až o 560%‚ bylo by pošetilé přičítat tyto debakly škole,
jež ji vzdělávala, protože bývalá žákyně Nováková může být
a)
zamilovaná, b) psychicky nevyvážená, c) těžko snáší přechod ze školy do
života, dále může mít a) smůlu, b) neuspořádané rodinné poměry, c)
chřipku. Příčin lze vymyslet daleko víc, a tak na rozdíl od zmetku
továrního, který nemá ani rodinné poměry, ani chřipku, a který tudíž
jednoznačně hlásá kolkolem neschopnost svého výrobce, zmetek didaktický
ukrývá se za pláštík mnohotvárnosti světa. Proto by leckdo mohl usoudit z
povrchního pohledu, že ve škole o nic nejde.
Skutečnost
však je taková, že jde, a to o všechno. Nevzdělanec překáží; víc než on
překáží už jen kombinace nevzdělance s nevychovancem. Nemůžeme si je
dovolit, chceme-li někam dospět. Nemůžeme je vzít mezi sebe, chceme-li se
mít rádi. A za třetí: neměli bychom je v tom nechat, pokud je naděje na
záchranu.“
To napsal ve
své knížce „Babinec“ můj oblíbený autor Zdeněk Šmíd, a já se pod to plně
podepisuji.
Rosťa:
Proč jste si vybral povolání učitele, co pro vás znamená?
KS:
Odmalička jsem vyrůstal v partě, mezi kamarády ze skautského a později
turistického oddílu, který vedl můj tatínek. A jak jsem dospíval, věnoval
jsem se čím dál víc i vedení oddílu, takže pro mne bylo učitelství „jasná
volba“. A taky se mi zdá, že vedle Vás (na rozdíl od Vás) tak rychle
nestárnu.
Rosťa:
Kdybyste měl moc změnit nebo udělat jednu věc tady ve škole, která by to
byla a proč?
KS:
Odpověď je jednoduchá – rád bych, aby si žáci vážili, že chodí právě do
této školy a aby uměli ocenit všechno, co pro Vás Vaši učitelé dělají.
Myslím si, že toho – na rozdíl od jiných škol – je hrozně moc. A Vy jejich
přístup k Vám berete nejen jako samozřejmost, ale jako něco, čím jsou Vám
povinni. Ale tak to přece vůbec není!!!
Rosťa:
Jak často býváte z nás „na prášky“ nebo to zvládáte bez problémů?
KS:
„Na prášky“ nejsem, spíš je mi dost často líto, jak se chováte k nám
učitelům, k sobě navzájem i k věcem okolo sebe. Jen se podívejte na
prostory naší školy, rozhlédněte se po návsi. Jak dlouho vydrží na vsi
čisto po Vašem úklidu? Víte, kolik korun musíme ročně vydat za poškozené
nebo zničené věci a zařízení ve škole? Nešly by ty peníze využít na něco
lepšího?
Rosťa:
Co jste ve svém mládí nejraději dělal?
KS:
Jezdil na kole, lyžoval, celé prázdniny trávil s naším oddílem na různých
místech naší republiky, ať už pěšky, nebo na vodě, a taky jsem kreslil,
skládal písničky, psal básničky – prostě jsem se určitě nenudil.
Rosťa:
V Suchdole se šušká, že se má rapšašská škola zavřít. Vyjádřete se k tomu.
KS:
Šuškat se může, ale škola nejde zrušit nějakým „nařízením shora“, to by se
zastupitelstvo obce Rapšach muselo rozhodnout, že školu v obci už nechce,
a potom těžce platit nějaké jiné škole za vzdělávání svých žáků, protože
každá obec pro své děti musí zajistit a zaplatit povinnou školní docházku.
Takže tohle určitě nehrozí!
Rosťa:
Jaký předmět jste neměl ve škole rád a jaký naopak ano?
KS:
Neměl jsem moc rád tělocvik, ale nevím proč, protože jsem v té době jezdil
závodně na kole a na lyžích. A nejraději jsem měl dějepis.
Rosťa:
Jaký žák jste byl z vašeho dnešního pohledu?
KS:
No, nic moc, rozhodně jsem nepatřil mezi premiant. Ale taky jsem zase
školu neflákal, snažil jsem se projít bez zvlášť velkého úsilí, ale
s dobrými známkami, což se mi docela dařilo.
Rosťa:
Máte nějakou vzpomínku ze své základní školy?
KS:
Pokud myslíš nějakou „veselou historku z natáčení“, tak těch bylo strašně
moc. Nejvíc ale dnes vzpomínám na našeho třídního učitele, který z našeho
pohledu znal všechno, všemu rozuměl a dokázal nám poradit nejen ve svých
předmětech, ale i v čemkoli ostatním a taky v životních problémech.
30.10.
nás navštívili bývalí žáci Radek Janda a Martina Křížová.
Pohovořili jsme o tom, co život přinesl a přináší.
1.11.
nás navštívili bývalé žákyně Eliška Benischková a Milena Kastlová.
Pohovořili jsme o tom, co život přinesl a přináší.
1.11.
navštívil naše vycházející žáky v rámci přípravy na budoucí
povolání ředitel Střední školy v Českých Velenicích (v roce 2006
oslavila 60. narozeniny) pan Ing. Oldřich Kučera, který naše nejstarší
žáky a žákyně mimo jiné seznámil s možnostmi studia – se studijními
obory, s uplatněním na trhu práce a s perspektivou oborů.
Více na:
2.11.
k nám konečně zavítala Paní Zima. Rtuť na našem digitálním
teploměru v ředitelně klesla na – 2,3°C a zároveň napadl jemný poprašek
nového čerstvého snížku.
2.11.
nás navštívily bývalé žákyně Štěpánka Kulatá a Kamča Tománková.
Pohovořili jsme o tom, co život přinesl a přináší.
|
|
|
4.11.
se uskutečnil jubilejní 5. ročník velké soutěže v pouštění draků –
drakiáda 2006, kterou uspořádal náš místní turistický oddíl Práčata
Rapšach.
Startovali
jsme od 14.00 na fotbalovém hřišti. Počasí bylo sychravé, vítr nám vál,
někdy až dul a převážnou část soutěže pršelo. Přesto se sešly tři desítky
nadšenců těch nejotrlejších a k uplakanému nebi se postupně vznášelo deset
draků, z nichž se šest – sedm udrželo ve výškách vysněných.
Postupně nás
zároveň stíhala jedna nehoda za druhou: nejdříve uletěl drak i s polovinou
našich zásob rybářských vlasců, posléze se dva draci totálně zamotali,
dále dva draci jeden po druhém uklouzli svým páníkům z prokřehlých rukou –
naštěstí je zadržely větve stromů, takže ještě poletovali v povětří
(nakonec ulétli oba). Mezitím jsme úspěšně osvobodili ze spárů větví
řiditelného draka, který se s proměnlivými úspěchy také proletěl.
Tak zase za
rok!!!
Sponzorem akce byla MAGNA CARTECH České
Velenice – děkujeme!!!
|
|
|
|
6.11.
nás navštívila bývalá žákyně Máje Demeterová. Pohovořili jsme o
tom, co život přinesl a přináší.
8.11.
se naši vycházející žáci a žákyně vypravili se svou výchovnou
poradkyní p. uč. Ivanou Kvapilovou na Úřad práce do Jindřichova
Hradce, kde se seznámili s aktuálními trendy na trhu práce a svým možným
uplatněním v kontextu s představou o své budoucí škole a vybraným
povoláním.
Tato exkurze
jim také pomohla zorientovat se ve svých schopnostech možnostech s ohledem
na samotný výběr školy.
Více na:
|
|
|
|
9.11.
se naši druháčci se svou p. uč. Květou Machovou vypravili do
Třeboně na již tradiční výlov rybníka Svět.
Děti se
seznámily s různými druhy ryb, s jejich životním prostředím a způsobem
jejich výlovu.
Také podnikly
malou výpravu do areálu zámeckého parku
9.11.
nás navštívili bývalí žáci Ondra Doubek a Lukáš Ševčík. Pohovořili
jsme o tom, co život přinesl a přináší.
10.11.
zasedal náš žákovský parlament a zabýval se těmito problémy:
1.
Dojíždějící žáci II. stupně – odpolední vyučování a autobusové spoje:
- pan
ředitel přislíbil intervenci na zasedání místního obecního úřadu
2. Automaty
na jídlo a pití nebo výdej svačin organizovaný školou:
- pan
ředitel tuto situaci projedná se zainteresovaným pracovníkem.
10.11.
zveřejnil pan ředitel Karel Snětina vyhodnocení „Počítačového
dotazníku“. Celkem dotazník odevzdalo
75 rodičů našich žáků a žákyň.
Vážení rodiče, výsledky dotazníku si můžete vyzvednout v ředitelně.
|
|
|
13.11.
se naši prvňáčci, třeťáci a děti z MŠ se svými vyučujícími
vypravili do prostoru Žíteč – Mirochov na tradiční výlov rybníka Blato.
Děti se seznámily s různými druhy ryb, s jejich životním prostředím a
způsobem jejich výlovu.
13.11.
jsme oslovili rodiče našich dětí následujícím dopisem – nabídkou:
Vážení rodiče,
Vaše děti mají opět možnost zúčastnit se výtvarné aktivity, tentokrát
Malování na bavlněné materiály
Pro velký zájem pro Vás
manželé Chumovi připravili podobnou akci, jako bylo malování na hedvábí,
na hrníčky nebo na trička, a to malování na bavlněné materiály. Do
textilie se vloží noviny. Na bavlněnou plochu si děti namalují originální
obrázek. Textilie se pouze zafixuje zažehlením a může se běžně prát. U
manšestrového materiálu mohou být různé odstíny barev. Barvy jsou
netoxické.
16.11.
se v odpoledních hodinách uskutečnilo další setkání našich
pedagogů nad ŠVP ZV s těmito závěry (zkráceno):
1.
Rozklíčovávání (školních) KK
- návrh
celoškolních KK
- metodou
svých poznámek, škrtů a doplnění se k němu všichni vyjádří
2. Společné
strategie
- své pojetí
školních strategií na základě např. svého zpracování učebních oborů,...
3. Evaluace
- všichni se
metodou svých poznámek, škrtů a doplnění se vyjádří k Vnitřnímu předpisu o
hodnocení žáků
4.
Rozklíčování klíčových slov motivačního názvu našeho ŠVP ZV – „PAPRSEK“
5. PROJEKTY
- promýšlíme
- vybíráme
z toho nejlepšího, co jsme konali doposud.
|
|
|
17.11.
TOM Práčata Rapšach zorganizoval pro všechny milovníky turistických
cyklovýletů tradiční výpravu „Podzimním listím kolem chlumských
rybníků“.
POSLEDNÍ
CYKLOVÝPRAVA ROKU 2006
Pátek 17.
11. 2006
Ráno v deset
hodin jsme vyrazili přes Bamšuli na Františkov, a odtud k Ferdinandově
studánce. Tam jsme si dali chvíli přestávku, ale nenapili jsme se, protože
po suchém podzimu ve studánce téměř není voda.
Od studánky
jsme se vydali jen o kousek dál, k „Jezeru překvapení“, a podívali se, kde
bylo při letošní táborové CTH uloženo zlato. Odsud jsme dojeli na Novou
Huť, prohlédli si památníček ke vzniku republiky a Brabenišťskou cestou
dojeli k Brůdku u Hamru.
Tady jsme
trochu zabloudili, ale už na druhý pokus jsme se trefili na cestu k
Fernandozovi, kde samozřejmě po povodních chybí lávka a kola jsme přes
Žabinec museli přenášet.
Přes okraj
Klikova jsme pak dojeli na tábořiště, zavzpomínali na léto, zjistili, že u
latrínek chybí troje dveře, a hlavně si opekli buřtíky.
No a pak jsme
se odpočinutí stavili jen u Čechalů, dali si navrch ještě čaj a lízátko, a
ve čtvrt na čtyři jsme se rozloučili v Rapšachu u kostela.
Ujeli jsme
celkem 28 kilometrů a bylo to fajn!
Kdo nebyl,
může litovat!
A další cyklovýpravy nás zase čekají na
jaře 2007.
|
|
|
|
20. 11.
nás navštívil pracovník SOU nábytkářského Lišov s nabídkou studijních
oborů pro naše vycházející žáky a žákyně.
Více na:
22.11.
se uskutečnila pedagogická rada s následnými schůzkami rodičů
s pedagogy.
|
|
|
|
24.11.
jsme převzali následující zprávičku:
HADROVÉ PANENKY
Děvčata ze 6., 7., 8. a 9 třídy vyrobila na hodinách rodinné výchovy 13
hadrových panenek. Panenky byly poslány na Fakultu managementu Vysoké
školy ekonomické v Jindřichově Hradci a tam na burze budou prodány každá
za 600Kč.
Peníze z panenek budou sloužit na očkování dětí v Africe. Panenky
jsme vyrobily z barevných látek, bavlnek a byly vycpány vatou. Panenky
byly většinou hodně pestré, legrační a měly různé barvy pleti. Prostě
krásné.
Po vyrobení panenek jsme vyplnily rodné listy. Panenkám jsme daly různá
jména i příjmení. Některé z nás vyrobily panenky tak originálně, že ji
měly z obchodu i s cedulkou. Jiné to odflákli a některé si na panence
daly velice záležet.
A jen dodejme: děvčata a
paní učitelko, děkujeme Vám!
|
|
|
24. 11.
se v naší škole uskutečnilo tradiční setkání studentů Jihočeské univerzity,
její pedagogické fakulty, oborového studia s Ov – katedra společenských
věd – v rámci výběrového semináře „Dramatická výchova v občanské
výchově,“ jehož garantem je p. uč. Martin Kvapil.
Studenti
formou praktických výstupů realizovali myšlenku začlenění metody
dramatické výchovy do předmětu občanská výchova, a to ve dvou
tříhodinových blocích v 9. třídě.
Výuková
témata: „Uprchlík“ (multikulturní výchova). „Evropská unie“ (evropanství).
Po ukončení výstupů následoval jejich
rozbor a další aktivity podle plánu výběrového semináře.
|
|
|
|
27.11.
jsme zveřejnili časový harmonogram a program koncertů Komorního souboru
při Základní škole a Mateřské škole v Rapšachu:
15.12. –
Štěpánovice od 17.00 hodin
16.12. –
Chlum u Třeboně od 14.30 hodin a Suchdol nad Lužnicí od 18.00 hodin
17.12. –
České Velenice od 16.00 hodin
26.12. –
Rapšach od 15.00 hodin.
Orchestr:
1. housle – Lenka Cvrčková jr., 2. housle – Martin Ferenc, violoncello –
Anna Cvrčková, kontrabas – František Cvrček, sopránová flétna – Lenka
Cvrčková sr., tenorová flétna – Jana Kepková, varhany – Marie Kepková.
Zpěv:
soprán – Růžena Kroniková, alt – Jana Šikrová, Linda Šebestová, tenor –
Olga Imrichová, Olga Valentová.
Sbor dětí ze
Základní školy v Rapšachu: alty – Liduška Homolková, Anetka a Mája
Demeterovy, Simča Kubatová, soprány – Evička Marešová, Honzík a Tadeášek
Pytlovi, Anička Círalová, Editka Štelnerová a Pavlínka Hubená.
Program:
F. X. Brixi: Mše C dur, A. Michna z Otradovic: Vánoční noc, Panenská
Láska a koledy.
27.11.
nás navštívila bývalá žákyně Petra Dukátová. Pohovořili jsme o tom,
co život přinesl a přináší.
28.11.
jsme zahájili veřejnou sbírku pro CPK-CHRPA (Centrum přípravy koní
pro hiporehabilitaci), a tak zároveň publikujeme dopis:
Milé děti, milí přátelé,
dovolte mi velice Vám poděkovat za to, že jste nám umožnili uspořádat
veřejnou sbírku ve Vaší škole formou prodeje „Pohlednic“, resp. „PF 2006“
s fotografiemi koní v loňském školním roce.
Nesmírně si vážím Vaší pomoci. Úžasný výsledek loňské
sbírky nám umožnil připravit a darovat již pět koní do tak významných
ústavů, jako jsou Psychiatrická léčebna Jihlava, Psychiatrická léčebna
Havlíčkův Brod a Psychiatrická léčebna Kosmonosy.
Pomozte nám prosím i v tomto školním roce. Pokud chcete
podpořit naši činnost, zúčastněte se veřejné sbírky a kupte si čtveřici
samolepek za 20,- Kč, nebo alespoň jednu za 5,- Kč. Výtěžek z prodeje je
opět určen k financování výcviku koní pro hiporehabilitaci.
Díky Vám
Ing. Tomáš Ditrt, ředitel CPK-CHRPA
Více na:
30.11.
naše děti z mateřské školky a také prvňáčky a druháčky navštívila
zvířátka z chovné stanice Dvorec u Borovan.
Pracovnice
stanice děti seznámily se životem, stravou a prostředím výskytu např.
opičky nebo krajty, které naživo představily všem přítomným malým a velkým
přírodovědcům.
30.11.
vyšlo nové číslo časopisu Rapšach Planet.
Vybrali jsme z obsahu:
|
|
|
|
1.12. nás navštívili bývalí žáci
Miloš Kolář a Lukáš Ševčík. Pohovořili jsme o tom, co život přinesl a
přináší.
|
|
|
|
1.12. –
3.12. podnikla výprava našich žáků a žákyň povinně volitelného
předmětu „Společensko vědní seminář“ spolu se svou p. uč.
Pavlínou Křížovou exkurzi ku Slavkovu (Austerlitz), kde se stali
svědky rekonstrukce věhlasné bitvy tří císařů, která v minulém roce
slavila 200 let.
Vybrali
jsme z webu: „Tisíc nadšenců z devíti zemí si o víkendu
připomene již 201. výročí slavné bitvy tří císařů, v níž francouzský císař
Napoleon porazil šiky nepřátel.
Na sobotu se
připravuje rekonstrukce bitvy, novinkou budou v pátek scény z obsazení
hradu Špilberk, potemnělým Slavkovem projde pochodňový průvod a v Telnici
bude odhalen památník uherských vojáků. Největší zájem by měl být o
rekonstrukci bitvy, která se uskuteční v sobotu po poledni u Tvarožné.
"Nebude tak velká, jak tomu bylo loni při 200. výročí bitvy, kdy bylo na
bojišti 4000 mužů. Přesto bude na co koukat," uvádí organizátor akce Ivan
Vystrčil. Očekává, že přijede asi 10 tisíc turistů.
|
|
|
5.12.
naše žáky a žákyně, jejich vyučující, všechny zaměstnance školy a také
děti z mateřské školky a ze Základní školy praktické navštívil jako již
tradičně Mikuláš se svou početnou družinou rozpustilých čertů a
vlídných andělů.
Děti si pro
Mikuláše připravily básničky a písničky, slibovaly, že budou hodné,
protože sám velký Lucifer měl ve své knize hříchů vše pečlivě zaznamenáno.
Hodný Mikuláš spolu s anděly obdarovával
každého sladkým pamlskem.
|
|
|
|
|
6.12.
se v naší škole uskutečnilo již tradiční malování na hedvábí,
které uspořádali Ivan a Marcela Chumovi.
A tak se naši
žáci a žákyně spolu s dětmi z MŠ mohli výtvarně vyjádřit a hlavně vyřádit:
zvířátko – magnetka, hadrová panenka nebo panáček, manšestrový penál,
manšestrová kabelka, manšestrová peněženka, prostírání kulaté, prostírání
velký čtverec, polštářek s povlakem.
Více na:
|
|
|
6.12.
se zájemci z řad našich žáků a žákyň a dětí z mateřské školky fotili na
kalendář pro rok 2007.
6.12.
jsme si připomněli akce TOM „Práčata“ Rapšach na sklonku tohoto a
začátku nového roku:
- vánoční turnaj – líný tenis: 30.12. od 10.00
hodin, tělocvična školy
- posezení, promítání videa nejen z tábora:
30.12. od 17.30 hodin, klubovna oddílu
- první raketa Nového roku: 20 min po
silvestrovské noci, náves za kostelem
- novoroční vycházka: 1.1.
2007 v 10.00 hodin na návsi směr Paříž a zpět.
11.12. se naši druháčci se svou p. uč. Květou
Machovou vypravili do bazénu v třeboňských lázních Aurora: bazén
se slanou vodou (25 m), aqua atrakce.
14.12.
naši prvňáčci se svou p. uč.
Ivanou Záhorovskou a třeťáčci se svou p. uč. Janou Havlovou spolu
s dětmi z mateřské školky podnikli výpravu do Jindřichova Hradce,
kde navštívili Krýzovy jesličky.
|
|
|
18.12. uspořádala
naše škola vánoční akademii v sálu restaurace ve Dvorech nad
Lužnicí.
Po úvodním slovu p. řed. Karla Snětiny se moderování ujala bezva dvojka
Linda Šebestová a Katka Daňková a provedly nás všemi vystoupeními našich
žáků a žákyň.
Program vánoční akademie:
-
1. třída: Taneček
-
4. a 5. třída: Vánoční
hádanka
-
3. třída: Taneček
-
2. třída: Zpívaná pohádka
-
Školní družina: Pásmo
básniček
-
Flétničky: 2 skladbičky
PŘESTÁVKA
O přestávce budeme promítat
CD s kronikou školy a oddílu
-
7. třída: Scénka –
Ježíškova dílna
-
8. a 9. třída: Hip-Hop
tanec
-
6. třída: Scénka –
Guinessova kniha rekordů
-
8. třída: Překvapení – Ze
života jedné ze škol
-
Pěvecký sbor: 3 písničky
|
|
|
|
|
19.12. děti z naší mateřské školy
uspořádaly spolu se svými p. učitelkami vánoční besídku pro své
maminky a tatínky, brášky a sestřičky, babičky a dědečky, strýčky a
tetičky, tedy pro všechny své blízké, které okouzlily svým roztomilým
přednesem básniček a zpěvem písniček. A což teprve, kolem svého domečku
skotačila zvířátka...
20.12.
nás navštívila bývalá žákyně
Romča Nováková. Pohovořili jsme o tom, co život přinesl a přináší.
|
|
|
22.12. jsme odložili vzhledem
k hygienickým požadavkům – prokázaná úplavice u dvou žákyň naší školy –
loučení se starým rokem, a to na 3.1. 2007. Ředitel školy pan Karel
Snětina tak vyhlásil na poslední den tohoto kalendářního roku
ředitelské volno.
27.12. ráno klesla rtuť
našeho digitálního teploměru v ředitelně na – 9°C.
28.12.
napadl ve večerních hodinách sníh dosahující místy výšky 7 cm
bělostné peřiny. Vzhledem k dalšímu vývoji počasí však očekáváme, že
Paní Zima neudeřila svou opravdovou silou.
|
|
|
30.12. – Vánoční turnaj v líném tenise
- bylo nás 23 a zahráli jsme si až do půl jedné. Hrálo se
systémem „na dvě prohry“ a vítězi se stali Martin Gráf a Čiko.
30.12. – Posezení v klubovně na
závěr roku – sešlo se nás jen 10, ale promítli jsme si video a fotky
z tábora a vůbec z celého roku. A bylo to príma, nasmáli jsme se a
zavzpomínali si. Už aby zase bylo léto, když ta zima za nic nestojí!
1.1.
– půl hodiny po půlnoci jsme si popřáli na návsi a vypálili první
raketu roku 2007!!! A sešlo se nás dvanáct!
|
|
|
|
|
1.1.
ráno v deset hodin se sešli ti, kteří přežili ve zdraví Silvestr, a
vyrazili jsme do Paříže a zpět. Bylo nás letos jen sedmnáct,
chřipka a pracovní povinnosti nás trochu „probraly“, ale nezmokli jsme -
pršet začalo opět až po našem návratu. Začíná to dobře!
|
|
|
3.1.
jsme se vzhledem k událostem konce minulého kalendářního roku navrátili
k oslavám příchodu roku nového. Sešli jsme se ve třídách
okolo stromečku, zazpívali si koledy, povídali jsme si, hráli si,
nadělovali dárky, ochutnávali cukroví, sledovali video, připomínali si
tradiční vánoční zvyky nebo objevovali nové.
Na II.
stupni jsme si připravili program spojený s velkou vánoční akcí
od osmi do jedenácti hodin.
Pětičlenné
skupinky žáků a žákyň 6. – 8. třídy obcházely místa v prostorách našich
učeben, kde se zúčastnily různých aktivit pod vedením vyučujících a
jejich asistentů z řad deváťáků:
-
Zpíváme koledy, hrajeme
jejich melodie.
-
Zdobíme perníčky.
-
Pleteme vánočky.
-
Připomínáme si české
vánoční zvyky.
-
Poznáváme vánoční zvyky
ve světě.
-
Tvoříme jmenovky na
počítači.
-
Vyrábíme ozdůbky, minipřáníčka.
|
|
|
|
4.1.
nás navštívil bývalý žák Adam Soukup. Pohovořili jsme o
tom, co život přinesl a přináší.
5.1.
nás navštívily bývalé žákyně Jířa Řehořová a Peťa
Ševčíková. Pohovořili jsme o tom, co život přinesl a přináší.
10.1.
jsme zveřejnili následující děkovný dopis jménem České katolické
charity od paní Martiny Kučerové:
Vážený pane řediteli,
srdečně
Vás zdravím a prosím, abyste poděkoval prostřednictvím školního rozhlasu
dětem, které se o svém osobním volnu zúčastnily Tříkrálové sbírky
v Rapšachu, v sobotu 6.1. 2007.
Jedná
se o děti
Ivana Dvořáková
Ludmila Homolková
Aneta Demeterová
Marie Oušková
Veronika Oušková
Magdalena Oušková.
Tato
sbírka byla náročná a děti ji obětavě a v pokoji zvládly až do konce.
Výtěžek v Rapšachu byl letos
8. 452,-
Kč.
Jménem
České katolické charity
Martina Kučerová
Spolu
s výše citovaným dopisem jsme obdrželi od paní Martiny Kučerové
následující pozdrav a poděkování:
Požehnaný
nový rok přeji Vám i Vašim kolegům a děkuji za krásný zážitek
z koncertu koled, který učitelé a žáci z Rapšachu předvedli
v předvánoční době v chlumeckém kostele.
15.1.
byl odeslán mail následujícího znění (na adresu výkonného ředitele pana
Ing. Tomáše Ditrta -
info@cpkchrpa.cz):
Vážený pane,
dovolujeme si Vám oznámit ukončení sbírky - prodej „Samolepek“ –
v naší škole. Dne 15.1. 2007 jsme formou poštovní poukázky zaslali na
Vaše konto částku 750,- Kč. Naše Vámi přidělené identifikační
číslo: 8423.
Přeji
Vám hezký den a těšíme se na další spolupráci v rámci Vašeho úctyhodného
poslání.
Mgr. Martin Kvapil
A k tomu dodejme: děkujeme všem našim malým a velkým dárcům!!!
15.1.
– 17.1. byla provedena částečná rekonstrukce učebny fyziky:
vybavení novým „dlouhým“ stolem mezi lavicemi s instalací nerezových
dřezů s pákovými bateriemi pro využití např. v laboratorních úlohách.
Součástí úprav byla také pokládka nové podlahové krytiny.
18.1.
jsme zahájili dobročinnou akci Fondu Sidus, jejímž hlavním cílem
je získávat finanční prostředky ke zlepšení života dětí s onkologickými
onemocněními a dětí v předtransplantační a potransplantační léčbě.
Forma akce
– prodej předmětů „Hvězda na tabuli“ (rozvrh hodin s magnetkou), „Klíč
ke zdraví“ (klíčenka) a „Hvězdy na rukou“ (náramek).
23.1.
jsme v 6.00 hodin po dlouhém očekávání zaznamenali první vážnější a
výhledově trvalejší projevy Paní Zimy: pokles teplot na úroveň
postupně sílících sněhových srážek. Připomínáme, že tomuto stavu
předcházelo velmi věrné počasí až v síle orkánu po celém území naší
republiky – to se v Rapšachu projevilo (zejména v pátek 19.1.) odstávkou
dodávky elektrické energie a přerušením dopravní tepny mezi naší obcí a
Halámkami a následným přerušením výuky v naší škole.
24.1.
jsme zaznamenali v Učitelských novinách (16.1. 2007) názor našeho
pana ředitele na vládní škrty v oblasti projektu Státní
informační politiky ve vzdělávání (tedy peníze na vybavenost
počítači, programy, připojení k internetu, školení pracovníků apod.):
V době,
kdy se rozdělovaly počítače, jsme měli čtyři staré čtyřiosmšestky, takže
jsme nedostali nic. Museli jsme se starat sami o sebe. Až předloni a
loni jsme dostali státní dotaci. A teď škrt.
Nevadí
tolik, že nebudou peníze na další vzdělávání. Jediný kurz, který bychom
potřebovali, je správce sítě pro mě. Je to sice formalita, stejně už
dlouho tuto funkci dělám, nějaké peníze by to ale stálo. Pořad jsem
čekal, až budou proškoleni ostatní, což dneska jsou, všichni mají „P“.
Potřebovali bychom vybavit pěti, šesti počítači druhou počítačovou
učebnu, tentokrát pro první stupeň, aby se nemusely kolegyně dohadovat,
která je bude při vyučování využívat. Budeme to muset promyslet s obcí.
Snížila nám provozní prostředky, stavěla čističku, není dostatek peněz.
Asi nebude dotace od státu, bude to těžké.
Na
konektivitu schází čtyřicet tisíc korun. Přitom pořád chodí požadavky na
vyplňování nejrůznějších tabulek mailem. Napadá mě, jak by se tvářili,
kdybychom „odřízli“ internet, a ať se nám pověřená obec dovolává, jak
chce. Jistě, neuděláme to, ale chuť by byla.
26.1.
jsme v 05.15 hod. zaznamenali pokles
teploty na – 15,4°C.
|
|
|
|
27.1. vyrazilo patnáct statečných běžkařů v půl jedenácté
dopoledne k zimnímu přechodu plání Aljašky. Chvíli pálilo
sluníčko, chvíli hnal blizard mraky sněhu, ale k cíli jsme dorazili
v pohodě a všichni. Jen se cestou stále ozývalo: „Sedmnáct,
osmnáct,...“ To Rudík odpočítával své pády...
V pískovně kluci rozdělali oheň, opekli jsme si buřtíky a snědli
vše, co jsme měli s sebou. Pak ještě dlouho na prudkých svazích
pískovny probíhalo vydatné klouzání na vyježděných cestičkách ve
směsi sněhu a písku. Maminky doma měly asi radost!
Cesta
domů byla delší, na pláních se vytvořily docela slušné závěje. Ale
díky klukům, kteří prošlapávali stopu, jsme se domů dostali včas a
ani jsme nebyli úplně ubití...
Díky
všem za hezký den!!!
Kdo všechno bojoval s bílými pláněmi:
Niki
Ferencová
Niki
Střítecká
Andrejka
Grundzová
Míša
Holubová
Katka
Daňková
Majka
Snětinová
Jirka
Barvínek
Míša
Homolka
Jára Mužík
Honza Pytel
Martin
Ferenc
Rudík Babor
Ondra Kaňúr
Pepča Kaňúr
Kája
Snětina
|
|
|
29.1.
se od 14.00 do 17.00 hodin v naší škole uskutečnil již tradiční zápis
dětí do 1. třídy – tentokrát S PEJSKEM A KOČIČKOU.
Seznam
dětí, které se dostavily k zápisu spolu se svými rodiči:
1. Viktorie
Stumbauerová
2. Natálie
Móžiová
3. Pavel
Mikl
4. Michaela
Kováčová
5. Simona
Adensamová
6. Eliška
Křížová
7. Anna
Záhorovská
8. Zbyněk
Schicker
9. Sára
Svobodová
10. Barbora
Holubová
11. Denis
Ferenc
12. Sandra
Nováková
13. Martin
Kocina
14. Robert
Ferenc
15.
Miroslav Plch.
A jak pejsek a kočička vítali naše budoucí nejmenší žáčky?
-
Kreslili jsme sebe sama mezi pejska a kočičku.
-
Počítali jsme kolíčky a pomáhali pejskovi a kočičce věšet prádlo.
-
Poznávali jsme na svých plyšových kamarádech barvičky a počet
tlapek, oušek, ocásků, nosíků, kdo je větší nebo menší, kdo je vlevo
a kdo vpravo a kde je kočička ze dřeva.
-
Kutáleli jsme míček myším slalomem.
-
Říkali
jsme, jaký je to tvar, sestavovali jsme panáčka.
-
Přednášeli jsme básničku, zazpívali písničku a vymňoukávali jsme
rytmus.
-
Přiřazovali jsme k sobě stejné kartičky s obrázky.
-
Obkreslili jsme si svou ručku k tlapkám pejska a kočičky, psali jsme
své jméno.
-
Malovali jsme na tabuli podle kočičky a dostali jsme od ní sladké
perníčky.
-
Vybrali
jsme si dárky vyrobené našimi budoucími staršími spolužáky.
Nezapomenutelný zážitek ze zápisu
připravila pro budoucí prvňáčky p. uč. Radka Círalová spolu se svými
žáky a žákyněmi v prostorách své třídičky.
|
|
|
|
30.1.
zasedal náš žákovský parlament, který projednával následující
témata:
-
Automaty na jídlo a pití.
-
Pan
ředitel vyjádřil poděkování za velmi pěkný zápis do 1. třídy.
-
Zamyšlení nad pořádkem a ničení našeho společného vybavení na II.
stupni včetně WC hoši (II. stupeň).
-
Dotace
(5 milionů Kč) a plán jejího čerpání: rekonstrukce školní kuchyně,
přestavba učeben na I. stupni, zlepšení stavu a vybavenosti WC,
možné prodloužení školní šatny.
-
Udržování pořádku ve třídách, chránit si svou výzdobu např. na
nástěnkách, třída si ručí za svou učebnu.
-
Na II.
stupni možnost vymalovat učebnu podle výtvarného návrhu jejích žáků
a žákyň cestou pomoci ze strany rodičů (materiál by škola
zajistila).
-
Zamyšlení – akce ve výhledu blízkém
i vzdáleném: vítání jara, Den Země, Den dětí, deváťáci a konec
školního roku.
|
|
|
|
30.1.
se zájemci z řad našich žáků a žákyň 8. a 9. třídy spolu s p. řed.
Karlem Snětinou a p. uč. Ivanou Kvapilovou zúčastnili besedy
s legendou našeho hokeje panem Augustinem Bubníkem.
Setkání se
uskutečnilo v sálu Kulturního centra v Suchdole nad Lužnicí.
1. Obava ministra informací a osvěty Václava Kopeckého, který za celou
akcí stál, že mužstvo jako celek zůstane po mistrovství v zahraničí.
Kopecký měl informace, že hokejisté již tuto nabídku dříve dostali.
Dohodli se však, že venku zůstanou všichni nebo nikdo. A protože
hlasování nebylo jednohlasné, vrátili se domů.
2. Snaha Kopeckého ukázat hokejistům, kdo je pánem. A také varování pro
ostatní sportovce. Vždyť v té době již zůstalo v zahraničí nejen několik
hokejistů, ale i jeden z našich nejlepších tenistů všech dob a vítěz
Wimbledonu Stanislav Drobný nebo krasobruslařka Alena (Ája) Vrzáňová.
Zatčení mistrů 13. března 1950:
Přišla 19. hodina a s ní rozhlasové zprávy, ze
kterých se přítomní dozvěděli oficiální verzi příčin toho, že hokejisté
neodjeli do Londýna. Zprávy vyvolaly ostrá slova na adresu ministra
Kopeckého a dalších komunistických vedoucích představitelů. Někdo
dokonce šel volat do rozhlasu, aby řekli pravdu. Okolo 21. hodiny vtrhli
do restaurace příslušníci Státní bezpečnosti, kterým veleli ti dva z
výčepu. Na pomoc jim přijel též autobus uniformovaných policistů. Někdo
šel dobrovolně, jiný se bránil. Nic nepomohlo. Mistři světa byli
zatknuti a se želízky na rukou vyvedeni. Ten večer byli zatknuti Bubník,
Konopásek, Roziňák, Jirka, Červený, Macelis, Španinger, Hajný a Stock.
Ujčík s Kobranovem byli zatčeni o den později a hvězda čs. hokeje
Bohumil Modrý až po dalším měsíci. Z vývoje dalších událostí vyplynulo,
že hokejisté byli sledováni bezpečností na zahraničních zájezdech i
domácích utkáních. Celá akce byla dopředu připravena a bezpečnost čekala
jen na záminku. Ta se jí nyní naskytla.
Výpis z obvinění Gustava Bubníka (délka trestu – 14 let):
...Před plánovaným odletem do Londýna převzal různé věci pro
československé emigranty a různé vzkazy. Tyto vzkazy týkaly se rovněž
protistátní činnosti, což mu bylo z jejich obsahu zřejmo... Na schůzce v
restauraci U Herclíků urážel nadávkami čsl. vládu, komunistickou stranu
a lidově demokratické zřízení...
Návrat do života:
Po propuštění se většina z nich k hokeji vrátila. Hráli v druholigových
i prvoligových mužstvech. Někteří působili později ještě na postech
trenérů. Nikdo z nich to však neměl nikdy lehké. Mnoha lidem byli stále
trnem v oku. Nejdéle, do roku 1962, hrál Gustav Bubník ve Slovanu. V
následujících letech se někteří stali hokejovými trenéry po celé Evropě.
Gustav Bubník trénoval finskou reprezentaci a přivedl ji k historickému
prvnímu vítězství nad Československem.
|
Stručně z jeho životopisu:
21.11. 1928, Praha – datum a místo narození
1950 – nejlepší ligový střelec
1950 – spolu s dalšími čs. hokejisty zatčen a ve vykonstruovaném procesu
odsouzen ke 14 letům vězení
1955 – propuštěn
1968 – rehabilitován
od roku 1962 – působil jako trenér mj.: 1966-69 reprezentačního družstva
Finska, 1974-76 juniorského reprezentačního mužstva ČSSR, 1981-82
reprezentačního mužstva Nizozemska.
od roku 1998 – poslanec PSČR za ODS (jedno volební období).
Velmi děkujeme panu J. Valáškovi za zprostředkování účasti naší výpravy žáků a žákyň a jejich
pedagogů na této besedě.
|
|
|
31.1.
třídní vyučující předali svým žákům a žákyním pololetní vysvědčení,
které se stává bilancí naší dosavadní práce a jež vede k zamyšlení nad
tím, co se nám podařilo a co ne, kde vítězí naše píle, talent, snaha po
(nej)zdařilejším školním prospěchu a kam zaměřit své síly, abychom
stávající stav zlepšili.
|
|