| |
|
|
5.9.
– tedy s dvoudenním odkladem – jsme zahájili
nový školní rok 2007/2008 po prázdninové rekonstrukci
vybraných prostor naší školy: školní kuchyně, její sklady a kancelář,
toalety a jejich vybavení včetně úklidových místností, učebny I. stupně
a vestavěná skříň na chodbě, střecha, okapy a hromosvody, chodník před
vchodem ze dvora. Následoval velký úklid spojený se stěhováním nábytku,
vybavení a pomůcek, do kterého se zapojili všichni pracovníci školy.
Více na
http://rapsach.cz/skola/06072.htm.
Do naší
školy nastoupila po několikaleté pauze p. uč. Marie Kepková a do školní
kuchyně p. kuchařka Bedřiška Císařová. Přejeme jim hodně pracovních
úspěchů.
Připomeňme, že do důchodu odešla p. uč.
Marie Jirků a p. kuchařka Marie Buštová. Přejeme jim pevné zdraví a
zasloužený odpočinek.
|
|
|
|
5.9.
vyšlo první číslo našeho školního časopisu Rapšach Planet.
Čtenáři se zde kromě hitparády a přání k narozeninám seznámili
s kompletní kronikou našeho turistického tábora Dračice 2007 „Návrat
z hvězd“.Výňatek z táborové kroniky:
ČTVRTEK 12. 7. 2007
Vo čtvrtok
nós vzboďol Ondro Šóšo. Rozcvočko bolo mórnó (čokolo jsmo vjotšó toror).
Olo vzhlodom k tomo, žo nós čokolo poslodnó colotóborovó hro, tok jsmo
bolo ródo.
Dnosko nós
zcolo vojómočno svololo „Moló Motko“ do hongóro, obo nós rozdololo do
posódok.
Dopolodno
jsmo so voprovolo do covolozoco no Klokov, no otopo „Sotkónó třoťóho
droho“. To prosto žvotlómo no loďo o ono nóm mosó stojno odpovódot. S koždoo
posódkoo šol jodon Konstroktor o sčótol bodo. Dovod so Somčoo, Jonšo s Homom,
Morton so Smolóčkom o Honzo s Ondroo. Proč ton Dovod pořód jo o tó Somčo?...
Více o
turistickém dění v naší škole a obci:
http://rapsach.cz/tom/.
13.9.
jsme zahájili tradiční výcvik v plavání našich žáků 1. – 4. třídy
a dětí z mateřské školy v bazénu Relax Vajgar v Jindřichově Hradci.
17.9.
počínaje se zájemci z řad našich žáků a žákyň zapojili do činnosti
následujících zájmových útvarů - kroužků:
1.
Jazykové: německý a anglický.
2.
Rukodělné a umělecké: dovedné ruce, výtvarný, hra na zobcovou
flétnu, pěvecký.
3.
Sportovní: pohybové hry, florbal.
4.
Informační a komunikační technologie: počítačová animace, počítačová
tvorba filmů.
5.
Mediální: školní časopis.
6.
Turistický: TOM „Práčata“ starší a mladší.
18.9.
se naši vycházející žáci a žákyně spolu s p. uč. Ivanou Kvapilovou
vypravili do Českých Budějovic na již tradiční Vzdělání a řemeslo.
Vybrali
jsme z webu
http://www.vcb.cz/vystaviste.php?cze/vystavy-2007/vzdelani-a-remeslo/11/:
prezentace školství všech úrovní, ukázky odborného výcviku, zařízení pro
speciální školy, nadace, fondy, stipendia. Učební pomůcky, zařízení,
učebnice a programy pro všechny stupně výuky. Potřeby pro děti.
19.9.
zahájila p. Miroslava Jáchymová distribuci dotovaného EU školního
mléka a prodej nedotovaných výrobků ke svačině a osvěžení žáků,
žákyň a zaměstnanců školy.
Další
informace na
http://www.laktea.cz/projekty/main.htm, např. za celý rok 2001
(kalendářní) zkonzumovali školáci 17,5 miliónů kusů dotovaných výrobků
(z toho 15,1 mil. ks mléka). Za rok 2002 to bylo již téměř 20 miliónů (z
toho 16 mil. ks mléka), za rok 2003 necelých 19 miliónů (z toho 14,6
mil. ks mléka).
19.9.
navštívil naše druháčky mluvčí Policejního ředitelství v Jindřichově
Hradci pan Jaroslav Beran a předal jim Ajaxův zápisník, z něhož
jsme vybrali následující témata:
1.
Policejní hodnosti.
2.
Technika, která pomáhá policistům.
3.
Policejní složky – pořádková, dopravní, vyšetřovací, letecká, URNA.
4.
Bezpečnost dětí a jejich chování v rámci silničního provozu.
5. Dopravní
značky.
6. Vlastní
bezpečnost doma a venku.
7. Trestné
činy a děti.
8.
Mezilidské vztahy – šikana.
9. Malý
cyklista, chodec v silničním provozu.
10.
Návykové látky, drogy, hazardní hry.
11.
bezpečné prázdniny.
Také jsme
obdrželi materiály o dětské úrazovosti a jejímu předcházení, jichž
využijeme ve výuce, ve školní družině a zájmových aktivitách: „Nebezpečí
doma“, „Neplechovi doma a na výletě“, „Dětství bez úrazů“, „Úraz není
nehoda“, „Protiúrazový domeček“, Pozor, pozor, nezbedníčci.“
20.9.
se uskutečnila od 16.00 hodin úvodní společná schůzka rodičů
našich žáků a žákyň a jejich vyučujících.
Zájemci z řad rodičovské a širší
veřejnosti se mohli mimo jiné seznámit s rekonstruovanými prostory naší
školy.
|
|
|
|
29.9.
uspořádal naposledy náš TOM „Práčata“ Rapšach dálkový pochod Pěšky
zpátky do Evropy... už jsme v tom! (17. ročník)
Trasy: 17,
25 a 40 km, start: 7.30 – 9.30 hod. od klubovny Tomíků, kontroly: New
York, Paris, Benátky, Bosna.
A opět
trochu statistiky:
Na
kontrolách: 12 turistů
Pěších : 59
turistů
Na kolech:
3 cykloturisté.
Odkud jsme
všichni dorazili: Ústí nad Labem, Praha, Frýdek-Místek, Plzeň, Chlumec,
Krupka, Borovany, Litvínov, Teplice, Kutná Hora, Benešov u Prahy, Telč,
Toužim, Počátky, Studená, České Budějovice, Rapšach.
Počasí nám
velmi přálo a houby jsme si také užili!!!
Děkujeme sponzorovi našeho pochodu firmě
MAGNA CARTECH!!!
|
|
|
29.9.
se uskutečnilo setkání našich bývalých žáků a žákyň po 30
letech. Náš pan ředitel provedl jejich výpravu po škole a pohovořil
s nimi o tom, co život přinesl a přináší.
|
|
|
1.10.
ukončil hlavní vedoucí našeho turistického oddílu „Práčata“ Rapšach pan
Karel Snětina 1. etapu statistiky plnění Oblastního turistického
odznaku (OTO)„Vitorazsko“, z níž vyplynulo: počet vydaných
zápisníčků – 153, počet splněných podmínek – 88.
A
připojujeme jen stručný výčet míst, kde všude se podmínky pro udělení
OTO „Vitorazsko“ plní nebo splnily: Cheb, Plesná, Tlučná, Zbuch, Toužim,
Jirkov, Litvínov, Beroun, Radim, Trutnov, Hradec Králové, Rapotín,
Ostrava, Frýdek-Místek, Střelice, Velké Meziříčí, Rapšach, České
Velenice, Bechyně, Tábor, Votice,...
Více se dozvíme na mapce:
|
|
|
|
1.10.
byly na pozemku školy umístěny dva kontejnery na třídění – separaci
odpadu: na PET lahve a obaly z nápojů mléčných, džusů a pitíček, a
na papír.
|
|
2.10.
jsme obdrželi inspirativní dopis od paní Heleny Grafové, za který
jí velmi děkujeme:
„Dobrý
den,
byla
jsem u vás v Rapšachu minulý víkend na pochodu. Při hledání informací o
Vitorazsku jsem narazila na novou knížku „Za strašidly do lesů a skal“
50 rodinných výletů od Petra Davida a Vladimíra Soukupa, nakl. IKAR.
Možná
vás bude zajímat, co o Vitorazsku napsali. Přeju víc úspěchů v propagaci
vašeho území, protože je u vás krásně.“
Pisatelka nám spolu s dopisem zaslala přílohu pod názvem „Chlum u
Třeboně, kde leží Vitorazsko, Hejmor, strašidlo z nejpodivnějších“ a „Po
stopách loupežníka Grasla“.
Hejmor, strašidlo z nejpodivnějších (úryvek):
V hlubokých lesích na Vitorazsku prý
žije hned několik prapodivných přízraků. Nejznámější a také
nejzvláštnější z nich je strašidlo zvané Hejmor či Hejmon...je těžké si
před ním dávat pozor, nikdo totiž neví, jak vlastně vypadá. Přesněji
řečeno – nevypadá nijak, anebo úplně všelijak. Může na sebe brát
jakoukoli podobu. Klidně se promění v prudký poryv větru, který vám
strhne čepici a žene ji daleko do hloubi lesa...ale není třeba se bát –
tento duch má spadeno jen na lumpy, kteří páchají nepravosti, škodí lesu
a jeho obyvatelům...
|
|
1. –
2.10. a 4.10. žáci a žákyně naší 6. třídy plnili úkoly
testu scio v následujících oblastech: český jazyk (Čj), matematika (Ma),
obecné studijní předpoklady (OSP) a navíc vyplňovali dotazník jak žáci,
tak i rodiče.
3.10.
se naši žáci a žákyně vypraví do Českých Budějovic na filmové
představení Shrek Třetí (I. stupeň a zájemci z II. stupně) a Harry
Potter a Fénixův řád (II. stupeň) v Cinestaru.
|
|
|
5.10. nás navštívila bývalá žákyně
Lenka Barvínková. Pohovořili jsme o tom, co život přinesl a přináší.
8.10.
poklesla rtuť našeho digitálního teploměru na – 0,7°C.
|
|
|
9.10.
besedovali naši žáci a žákyně v rámci povinně volitelného
předmětu společensko vědní seminář s paní Vlastou Novákovou
ze Spáleniště (z rodu Volfů, hrnčírna v Rapšachu).
V průběhu
velmi příjemného a poučného setkání se zabývali následujícími tématy:
1. II.
světová válka – Rapšach a okolí.
2. Naše
škola za 1. republiky.
3. Obec
Rapšach očima pamětnice.
4. 50. léta
a vystěhovalectví v pohraničí – naše obec Rapšach.
5.
Pamětnické fotoalbum (rodinné, školní) – osobní vzpomínky.
Naše
žákyně Andrea Poláková, Eliška Korandová a Linda Šebestová napsaly
následující řádky jako poděkování:
Dne 9.10. nás na Společenskovědním semináři navštívila místní
pamětnice paní Vlastimila Nováková. Povídala nám o druhé světové
válce a ochotně odpovídala na naše zvídavé otázky.
Všichni s napětím poslouchali její zajímavé životní příběhy. Ani se nám
nechtělo věřit, co vše se v té době odehrávalo a jak je dnešní život
jiný. Často zde padaly otázky na téma historie Suchdolska (události v
Tušti apod.) Ač vám to možná přijde neuvěřitelné, naše škola tehdy
bývala nejmodernější a nejkrásnější v okolí! V každé třídě bývalo 40
dětí! Dokážete si to představit? Jen na naší návsi byly nejméně čtyři
obchody!
Podělila se s námi i o historii její rodiny. Dozvěděli jsme se
například, že je příbuzná s Wolfovými z Klikova, psala se však s
jednoduchým V, protože její rodina nepřijala německou národnost. V
sedmnácti letech zde pracovala jako pletařka ponožek pro německá
vojska...
Povídání se nám všem moc líbilo, a tak
jsme k díkům a hlasitému tleskání připojili i krásnou kytici karafiátů.
|
|
|
|
9.10. jsme doplnili vybavení
některých tříd žákovskými lavicemi a židlemi: učebna 2. třídy,
fyziky a přírodopisu.
11.10. byla provedena celková
rekonstrukce rozvodu televizních antén v budově školy: školní
družina, učebna 1. třídy, učebna fyziky, přírodopisu a půdní vestavba.
|
|
|
|
13.10. jsme našli první geokešku! Bylo nás šest (Majka, Homi,
Ondra Kříž, Ondra Kaňúr, Pepča, Homi a Kája), a kešku jsme našli u řeky
Dračice na první pokus čistě náhodou (Homi na ni šlápnul). Docela nás to
zaujalo, už se těšíme na hledání dalších – třeba na Tajné výpravě na
začátku listopadu.
Co to
geokešing (geocaching) vůbec je?
Geocaching
Geocaching
[geokešing] je hra na pomezí sportu a turistiky, která spočívá v použití
navigačního systému GPS při hledání skrytého objektu zvaného cache, o
němž jsou známy jen jeho geografické souřadnice. Při hledání se
používají běžné turistické přijímače GPS. Člověk, zabývající se
geocachingem, bývá označován slovem geocacher.
Cache
Cache bývá
nějaká vodovzdorná, většinou plastová schránka, kanystr, apod.
Zakladatel cache po jejím umístění zveřejní její souřadnice na
internetu. Schránka by měla být dostatečně veliká, aby se do ní vešel
deník, do něhož se zapisují její nálezci. Bývá zvykem umísťovat do cache
také nějaké „dárky pro objevitele“. Nálezce cache si smí dárek ponechat,
ale měl by místo něj vložit něco vlastního pro další účastníky hry.
Historie a současnost
Geocaching
vznikl v USA bezprostředně poté, co 1. května 2000 rozhodnutí tehdejšího
amerického prezidenta Clintona odstranilo umělou odchylku, přidávanou do
signálu GPS, a zlepšilo tak přesnost tohoto navigačního systému pro
běžné civilní uživatele z desítek až stovek na několik metrů. K červnu
2005 bylo ve 215 zemích na celém světě přes 171 000 skrýší pro
geocaching, z toho zhruba 700 v Česku. V září roku 2006 vzrostl počet
skrýší v Česku na celkem 2570, z toho 184 nedostupných a tak zbývá 2386
těch, co můžete vyrazit hledat. Komunita geocacherů organizuje rozmanité
akce, jako jsou úklidy v přírodě, grilovací párty, Geopiva, Geohry apod.
|
|
|
16.10. byla ve školní družině
uvedena do provozu nová televize s LCD obrazovkou, která byla
zakoupena z poplatků na provoz ŠD.
19.10. představil realizační tým žáků a žákyň 7. třídy
spolupracující s vyučující angličtiny p. uč. Olgou Imrichovou překlad
dopisu od reverenda Fr. Luise, ředitele domova, ve kterém žije a studuje
náš adoptivní syn Maria Aruputha Selvam.
Drazí
sponzorští rodiče,
s velkou
radostí vám posílám výroční zprávu z našeho centra, St. Xavierova domu
lásky. Tento rok je významným mezníkem, jehož výsledkem bude další
rozvoj našich dětí.
Než
začnu, chci upřímně poděkovat všem, kteří jste ochotni podporovat naše
děti ve studiu. Jen díky vaší laskavosti je jejich rozvoj možný. Kromě
pravidelně vyučovaných předmětů ve škole dostali naši studenti
příležitost rozšířit si své znalosti.
Zúčastnili se projektu N.S.S. (National Service Scheme = Národní služba
pro rozvoj). Tento projekt úspěšně pomáhá naší škole už třetí rok.
Zapojili jsme se účastí v desetidenním táboře v místě našeho internátu.
Název projektu je „Rozvoj vzdělanosti naší mládeže“. Tábora se účastnilo
75 studentů z 11. a 12. ročníku naší školy a mezi nimi byla většina
sponzorovaných dětí. Osobně nás navštívil i oblastní koordinátor celého
projektu. Naši studenti měli také možnost strávit nějaký čas na letním
táboře, jehož úkolem bylo rozvíjet talent studentů a motivovat je
k životní seberealizaci a sebekázni. Pro studenty byly připraveny
nejrůznější aktivity. Děti byly nadšeny a vrátily se plny krásných
zážitků.
Proběhl
také jednodenní seminář zdravotních sester. Konal se v lednu letošního
roku pro 10. a 12. ročník, tedy pro studenty, kteří budou v březnu a
dubnu dělat státní zkoušky. Na naší škole také proběhla praxe studentů.
Navštívili mlékárnu, ovčí farmu a státní nemocnici. Studenti si
prohloubili znalosti a získali některé dovednosti. V nemocnici poznali
moderní vybavení pro léčbu a prevenci AIDS, TBC a rakoviny. Také se
dozvěděli o dárcovství krve a protetice (oční a jiné protézy). Studenty
tyto zkušenosti obohatily a donutily je přemýšlet o kvalitě života.
V oblasti vzdálené 65 km od naší školy jsme uspořádali piknik. Vyšli
jsme na Temple hill (hora) a zpátky jeli lanovkou. Děti byly velmi
šťastné, že mají takový zážitek. Dále u nás proběhla prezentace práce
dětí v předmětech F, Ch a Př. Studenti ukázali své dovednosti a
tvořivost. Tato přehlídka jim pomohla proniknout do problematiky
jmenovaných předmětů.
Samozřejmě u nás proběhly i tradiční oslavy Pongal a Diwali (podzimní
oslavy, něco jako Halloween ) a Vánoce. Oslavy zpestřují náš společenský
život. Děti dostaly vánoční dárky. Obdarovány byly i nesponzorované
děti, abychom se vyhnuli jejich diskriminaci.
Také
jsme měli návštěvu z Charity. Přijela paní Hedvika Vondrášková a Markéta
Lišková. Byla to již druhá návštěva z Charity. Účelem návštěvy bylo
porozumět problematice našeho působení a pomoci potřebám dětí. Setkání
pomohlo zlepšení administrativy našeho centra. Bylo užitečné a
nezapomenutelné.
Naši
školu také navštívil arcibiskup Peter. Povzbudil děti ke studiu a popřál
úspěchy. Náš domov bude mít od června nového ředitele, pana Antonyho
Samyho. Je to zkušený člověk. S jeho působením určitě budeme spokojeni.
Z celého
srdce chci vyjádřit díky za vaši pomoc. Denně se za vás modlím a myslím
na vás.
Rev. Fr. Luis, ředitel domova
|
|
|
|
|
19.10. v dopoledních hodinách poletovaly první sněhové vločky
v našich příhraničních končinách.
|
20.
10. – 21. 10. se v naší škole uskutečnilo tradiční víkendové
setkání studentů pedagogické fakulty Jihočeské univerzity, oborového
studia s Ov v rámci výběrového semináře „Dramatická výchova v občanské
výchově,“ jehož garantem je p. uč. Martin Kvapil.
Anotace:
předmět formou praktického výcviku s teoretickými vstupy seznamuje
s aplikací metody dramatické výchovy v předmětu občanská výchova s tím,
že posluchači připraví a zrealizují výstup v konkrétních podmínkách na
II. stupni ZŠ.
V rámci
semináře se seznamujeme v praktické i teoretické rovině např. s
plánováním a strukturováním dramatu ve výuce, s kritérii výběru vhodného
textu – téma, konflikt, dialog, stavba příběhu apod. To souvisí
s dalšími momenty: charakteristika skupiny žáků, zacílení a obsah
činnosti, rozvíjené dovednosti, vědomosti.
V neposlední řadě se zaměříme na momenty přípravy školního vzdělávacího
plánu – postavení předmětu dramatická výchova a průřezových témat –
osobnostní a sociální výchova, mediální výchova, výchova demokratického
občana, environmentální výchova, výchova k myšlení v evropských a
globálních souvislostech.
Zamýšlíme se též v kontextu s praktickým
uplatněním nad mezioborovými vazbami a souvislostmi předmětu občanská
výchova.
|
|
|
23.
10. se naši osmáci a deváťáci setkali s p.
ing. Monikou Machovou -Wittingerovou ze Sdružení Jihočeské matky.
Základní
témata přednášky spojené s besedou:
1. Globální
oteplování.
2. Jaderná
elektrárna Temelín (JETE). Problematika úložisť jaderného odpadu.
3. Zásoby
neobnovitelných zdrojů elektrické energie.
4.
Alternativní zdroje energie – obnovitelné zdroje: biomasa (dřevní
zbytky, sláma, exkrementy z chovu zvířat,...), větrné elektrárny
(existují námitky proti hlučnému provozu, citlivost začlenění v krajině,
nelze využít všude – lépe i kombinovat), malé vodní elektrárny (až
10 500 před II. světovou válkou u nás, nutný pečlivý výběr lokality),
energie Slunce (finanční náročnost), geotermální energie (spojilo s ní
budoucnost město Litoměřice). Nabízí se možnost navštívit lokality
využívající alternativní zdroje.
5. Využití „čisté uhelné technologie“,
paroplynové elektrárny.
|
|
|
|
|
24.10.
se delegace našich žákyň z 8. třídy
Pavlína Vávrová, Linda Šebestová a Katka Daňková spolu s p. řed. Karlem
Snětinou vypravila do Střediska OSN v Praze, kde se zúčastnila
vernisáže výstavy prací žáků a studentů ZŠ a SŠ z celé ČR na téma
„Abeceda OSN.“
Tohoto projektu se účastnilo 13 škol z naší republiky, a my jsme mezi
nimi byla jediná škola základní.
„Dne
24.10.se náš pan ředitel společně se třemi žákyněmi 8 třídy (Katka
Daňková, Linda Šebestová, Pavlína Vávrová) vypravil do Prahy na
vernisáž, kterou konalo OSN k příležitosti 60 let od vzniku pobočky v
Praze. Na výstavě jsme si prohlédli závěrečnou podobu encyklopedie,
která vznikla právě na počest již jmenovaného výročí, a na které se
snažili podílet i naši žáci loňské deváté, osmé a sedmé třídy.
Projekt
nesl název Abeceda OSN a úkol zněl: vypracovat projekt na některé z
hesel abecedy vytvořené organizátory. (O tom, jak jsme se všichni
snažili, se můžete přesvědčit na našich www stránkách, kde je k vidění
několik prací...) Žádnou z našich prací sice porota, která držela
ochranou ruku nad vznikem knihy, nevybrala, ale my se určitě nemáme za
co stydět. Byli jsme totiž ze všech třinácti zúčastněných škol jediná
základní! Na místě nás moc pěkně přivítali i se slovy díků. Byli jsme
totiž také nejvzdálenější škola, která na tuto vernisáž zavítala.
Dostali jsme také balíček s upomínkovými předměty a několik vydání
encyklopedie.
Dozvěděli jsme se několik zajímavých informací jak o této „soutěži“, tak
i o OSN jako organizaci. Poslechli jsme si živě velice zajímavou hudbu,
prohlédli jsme si vystavené práce, tedy finální podobu knihy, a
zatleskali odměněným studentům. Pak už nás čekala jen cesta domů...“
Linda Šebestová
|
|
|
29.10. jsme zahájili veřejnou sbírku pro CPK-CHRPA
(Centrum přípravy koní pro hiporehabilitaci) „Placky“, a
tak zároveň publikujeme dopis:
Milé děti, milí přátelé,
dovolte mi velice Vám poděkovat za to, že jste nám umožnili uspořádat
veřejnou sbírku ve Vaší škole formou prodeje „Pohlednic“, „PF 2006“
resp. „Samolepek“ s fotografiemi koní v uplynulých letech.
Nesmírně si vážím Vaší pomoci. Krásný výsledek minulých
sbírek nám umožnil připravit a darovat již osm koní do psychiatrických
léčeben po celé České republice.
Pomozte nám prosím i v tomto školním roce. Chtěli bychom nejen
pokračovat v naší činnosti ve stejném rozsahu jako doposud, ale
v příštích letech bychom rádi stabilizovali naši činnost a pokusili se
postupně vybudovat vlastní areál pro výcvik koní. Pokud chcete podpořit
naši činnost, zúčastněte se veřejné sbírky a kupte si „Placku“ za 20,-
Kč. Na konci školního roku na našich stránkách najdete kolik peněz se
nám podařilo vybrat a na co je použijeme.
Mějte se krásně a díky Vám
Ing. Tomáš Ditrt, ředitel CPK-CHRPA
Z webu centra jsme vybrali:
Hiporehabilitace je moderní metoda, při které
využíváme koně – jeho osobnosti a pohybu jeho hřbetu k rehabilitaci
pacientů s různými typy nemocí. Slouží ke zlepšení, obnově a stabilizaci
duševní a tělesné kondice. Hiporehabilitace má v dnešní době již velmi
široké použití a to nejen v medicíně.
U vážně neurologicky a pohybově postižených
pacientů dochází při kontaktu s koněm k rozvíjení pohybových stereotypů
potřebných k chůzi. Indikována je jako jedna z metod komplexní
rehabilitace také u celé řady nejrůznějších chorob, například
ortopedických, interních, psychických. Jízda na koni je neocenitelným
přínosem u dospělých i dětských klientů. Jde o velmi oblíbenou formu
relaxační, psychické, sociálně integrační a pohybové rehabilitace, která
je zdrojem nevšedních emotivně silných zážitků.
Kůň může být zařazen také jako medium do
oblasti pedagogické. Zde pracujeme hlavně s dětmi s nejrůznějšími
poruchami, které se souhrnně označují jako lehké mozkové dysfunkce.
Projevy takovýchto poruch jsou velmi rozmanité. Děti jsou hyperaktivní,
roztěkané, nesoustředěné, trpí poruchami učení a koncentrace, jejich
komunikace s dospělými bývá rovněž problematická. Cílem je pak vytvořit
u nich učební předpoklady, podpořit pozitivní změny chování, odstranit
nebo zmírnit projevy duševní poruchy nebo smyslového deficitu. Zvláště
pro děti přicházející k terapii s problémy respektování autority,
nesoustředěné a nezvládnutelné, je kůň skvělý pedagog.
Výtvarná soutěž „Kůň terapeut 2007/2008“.
Námět: kůň, koně, kůň – terapeut (fantazie). Formát a technika –
libovolné. Termín uzávěrky příjmu prací: 25.1. 2008
Více na:
29.10. nás navštívil bývalý žák Honzík Krekl. Pohovořili
jsme o tom, co život přinesl a přináší.
29.10. se naši vycházející žáci a žákyně vypravili do Třeboně,
kde v rámci své přípravy na budoucí povolání navštívili s
výchovnou poradkyní p. uč. Ivanou Kvapilovou Střední odbornou školu a
Střední odborné učiliště.
Naši vycházející si prohlédli prostory
školy – učebny, odborná pracoviště, získali informace o studiu a
učebních oborech, odnesli si informační letáky a zájemci si vyzkoušeli
svou zručnost při práci se sklem.
29.10. představil realizační tým žáků a žákyň 7. třídy
spolupracující s vyučující angličtiny p. uč. Olgou Imrichovou překlad
dopis našeho adoptivního syna Maria Aruputhy Selvam.
Drazí
sponzorští rodiče,
Váš
milující syn Mario Vám píše. Se svými přáteli se mám dobře. Rád bych se
dozvěděl něco víc ze závěru vašeho školního roku. Já jsem postoupil do
8. ročníku. Mám nové přátele a mám je rád. Náš ředitel, pan Antonisamy,
převzal službu po bývalém řediteli. Prosím, abyste se modlili za jeho
úspěšnost ve funkci. Tento dopis také využívám jako příležitost
poděkovat Vám za Vaši laskavou pomoc. Slibuji, že budu pilně studovat,
abych u příštích zkoušek dosáhl dobrého prospěchu.
Opatrujte se. Ještě jednou děkuji
S. Maria Aruputha Selvam
30.10. vyšlo 3. číslo našeho školního časopisu Rapšach Planet.
Toto číslo připravili: Ondra, Tom, Šmulík, Čmulík, Homi, Alíček (od
bratra Luboše), Pavlína, Martin a Kája.
Vybrali
jsme: „Perličky z našich prací“.
|
Test
z dějepisu, 6. třída:
Vyjmenuj
vývojové typy člověka?
-
1.
fouri, 2. oči, 3. nos, 4. usta
Z koho
se postupně vyvinul člověk rozumný?
-
Od mámi
byl miminko a potom vyrustal
-
Z opice
a potom
K čemu
sloužil rod?
Jak se
dorozumíval člověk dnešního typu?
-
S
lidmama
-
Křikem,
ukazováním, křehotem
Kde
bydlel člověk dnešního typu?
-
V
chatách a oválných tlupách
-
Dřevěných převisů
|
Proč a
komu lidé přinášeli oběti?
-
Dětem
lidem zvířatům
-
K tomu
vládci těch lidí (šlechetnému muži)
-
Duchům…chtěli se skamarádit
Jak a
proč lidé začali tvořit?
-
Aby se
rozšířilo náboženství, tak začaly dělat nádoby a takoví talíře a vše
potřeby
-
Protože
se nemněli kde schovávat a bydlet
Jak
člověk lovil velká zvířata?
-
Rozestupem
-
Bylo
jich více jeden hlídal a ostatní lovili
-
Nástrojema
|
|
|
1.11.
žáci a žákyně z II. stupně oslavili svůj skokanský svátek: uskutečnil se
další ročník již tradičního závodu ve skoku vysokém Rapšašská laťka.
Hlavní
rozhodčí p. uč. Jana Skřivánková hodnotila výkony zúčastněných nejen
z hlediska dosažené výšky skoku do měkkých duchen, ale i jeho kvalitní
provedení (styl flop). V neposlední řadě nabádala sportovce ke
koncentraci a korigovala nedostatky.
Obecenstvo vytvořilo bezvadnou kulisu,
která vyburcovala sportovce a sportovkyně ke skvělým výkonům. Také
závodníci a závodnice se navzájem povzbuzovali.
|
|
Skok vysoký po dobu své soutěžní
existence doznal celou řadu technických změn, které znamenaly vždy
výkonnostní vzestup. Objevitelé jednotlivých stylů se vždy zaměřovali na
techniku překonání laťky, aniž by se zaměřili na odraz. Výkon ve skoku
do výšky závisí na
počáteční rychlosti
těžiště skokana v okamžiku vzletu, úhlu vzletu, výšce těžiště skokana v
okamžiku vzletu, ekonomii přechodu laťky. Styl, který řeší poprvé jak
část přechodu laťky, tak i část odrazovou, je zádový styl Fosburyho.
Fosburyho zádový styl skoku vysokého byl vymyšlen Dickem Fosbury (D.F.)
v polovině šedesátých let, když studoval na střední škole a universitě v
Kretonu, USA. K masivnímu rozšíření "flopu" do celého atletického
světa došlo po vítězství D.F. na OH 1968 (224 cm) a nyní je používán bez
výhrady všemi úspěšnými výškaři.
Výsledková listina – Rapšašská laťka 2007
Kategorie dívky 6. – 7. třída
1.
místo Eva Marešová (105 cm)
2.
místo Anička Ďuchová (95 cm)
Kategorie hoši 6. – 7. třída
1.
místo Lukáš Schiendl (145 cm)
2.
místo Dominik Jiroutek (130 cm)
3.– 4. místo Míra Sokolík a Marek Makovec (oba 125 cm)
5. místo Ondra Macho (120 cm)
6.
místo Zdenda Bárta (120 cm, více pokusů)
7.
místo Dávid Makuňa (115 cm)
8.
místo Kuba Šrámek (110 cm)
9.–10. místo Honza Šroub a Míša Špimr (oba 110 cm, více pokusů)
Kategorie dívky 8. – 9. třída
1.
místo Simča Prokešová (125 cm)
2.
místo Kristýna Janečková (125 cm, více pokusů)
3.– 4. místo Alča Sokolíková a Lenka Zahradníková (obě 120 cm)
5.– 6. místo Jitka Kanděrová a Nikola Střítecká (obě 100 cm)
Kategorie hoši 8. – 9. třída
1.
místo Tom Soukup (145 cm)
2.
místo Patrik Mihál (140 cm)
3.
místo Honza Smolík (140 cm, více pokusů)
4.
místo Míša Homolka (135 cm)
5.
místo Ondra Kříž (130 m)
6.–7. místo Pavlík Voříšek a Pavel Tundr (oba 125 cm)
8. místo Vojta Bednář (120 cm)
9.
místo Radim Chyna (120 cm, více pokusů)
10.
místo Martin Ferenc (120 cm, více pokusů)
Děkujeme všem zúčastněným za skvělé
výkony a vítězům gratulujeme!!!
|
Kategorie dívky 6. – 7. třída
|
Kategorie hoši 6. – 7. třída
|
|
|
Kategorie dívky 8. – 9. třída
|
Kategorie hoši 8. – 9. třída
|
|
|
2.11.
nás navštívily bývalé žákyně Monča Röslerová a Janča
Kratochvílová. Pohovořili jsme o tom, co život přinesl a přináší.
|
|
|
3.11. DALŠÍ HLEDÁNÍ GEOCACHE
Tentokrát nás vyrazilo dokonce třináct! A kam?
První „kešku“
jsme hledali na Červeném Blatě u Šalmanovic. Dojeli jsme do Jiříkova
údolí třemi auty, a odtud jsme šli pěšky. Když jsme došli k místu
uložení kešky, vytáhli jsme mapu, vytištěnou z internetu, a začali
hledat. Trochu se to podobalo houbaření, jen jsme dlouho nemohli nic
najít. Prohlédli jsme kde co, chodili sem tam, nahlíželi,
rozhrabávali jehličí, ale ni, nic, NIC!
Až
Alfons měl ŠTĚSTÍ! Našel – sláva mu! Hned jsme se seběhli kolem
nejmenší kešky, kterou jsme kdy viděli (tedy – byla teprve
druhá...), a snažili jsme se jí vylovit, což moc nešlo ani Tedýsovi
s jeho malou ručičkou. Ale povedlo se, všichni jsme se zapsali,
uložili kešku na místo a obešli zbytek naučné trasy na Blatě. A
protože byly teprve 3 hodiny odpoledne, nasedli jsme do aut a
přejeli do Dobré vody, podívat se po kešce „Černý kocour“.
Krásným
podzimním lesem jsme šli skoro hodinu k Čertovu rybníku, a začalo
nové hle-dání. Přestože se pomalu začalo stmívat, našla kešku jako
první Stáňa. A tady už jsme se vy-řádili – zapisovali se, vyměňovali
drobnosti IN a OUT a radovali se, že se nám odpoledne vydařilo.
To jsme
ještě netušili, že se Stáňa s Pavčou rozhodnou, že zpátky půjdeme
jinudy, a to po neznačené cestě. CHYBA!
Stáňa
se rozvzpomněla na své dětství, strávené v našem turistickém oddílu,
a vyrazila. Zpočátku byla cesta dobrá, ale bohužel se stále rychleji
stmívalo. ZABLOUDILI JSME –HURÁ! Po patnácti letech konečně první
děti zase bloudí, a dokonce ve tmě! Pak už byla totiž tma jak v
pytli, takže nebylo vidět na cestu ani na mapu, a navíc po nás
začali střílet myslivci, kteří si nás spletli s kachnami. Sice
stříleli jen broky a měli špatnou mušku, ale ani tak to nebylo nic
příjemného...
Nakonec
jsme dobloudili místo do Dobré Vody do Byňova. Děcka s Majkou šli na
ná-draží na Jaguli, a řidiči utíkali do Dobré Vody pro auta.
Domů
jsme dojeli chvíli po šesté večer.
Ušli
jsme celkem 15 km, bloudili jsme, stříleli po nás, ale našli jsme 2
nové kešky a UŽILI JSME SI TO!!!
KDO VŠECHNO BYL:
Simča
Kubatová
Michal
„Homi“ Homolka
Martin „Ferko“
Ferenc
Ondra Kříž
Honzík Kříž
Míra
Sokolík
Honza
„Alfons“ Pytel
Tedýs Pytel
Pavča
Křížová
Stáňa
Pytlová
Majka
Snětinová
Míra Kříž
Kája Snětina
|
|
|
|
3.11.
se uskutečnilo setkání našich bývalých žáků a žákyň po 15
letech. Naše účetní p. Miroslava Jáchymová provedla naše absolventy
a absolventky, kteří ukončili povinnou základní docházku ve školním roce
1991/1992, po škole a pohovořila s nimi o tom, co život přinesl a
přináší.
5.11.
se uskutečnilo setkání vyučujících naší školy s pracovnicemi
Pedagogicko -psychologické poradny v Jindřichově Hradci.
Témata
setkání:
1. Výchozí
právní normy – zákony, vyhlášky.
2.
Pedagogicko psychologická poradna (PPP) – její zaměření, aktivity.
3. Práce
s dětmi – SPU, nadaní, zdravotní, sociální a jiná znevýhodnění.
4.
Spolupráce naší školy a PPP.
5.
Integrovaný žák, individuální vzdělávací plán.
6. Problémy výchovně vzdělávacího
procesu v naší škole a jejich řešení.
|
|
|
9.11.
navštívil naše vycházející žáky v rámci přípravy na budoucí
povolání ředitel Střední školy v Českých Velenicích pan Ing. Oldřich
Kučera, který naše nejstarší žáky a žákyně mimo jiné seznámil
s možnostmi studia – se studijními obory, s uplatněním na trhu práce a
s perspektivou oborů.
Zároveň pan
ředitel naše vycházející pozval na návštěvu školy dne 30.11. v rámci dne
otevřených dveří.
Více na:
10.11. se všichni vodomilové a vodomilky vypravili spolu
s našimi Tomíky do plaveckého bazénu v Českých Budějovicích.
Odjezd z návsi ve 13.00 hodin.
12.11. jsme zveřejnili rozpis na Velké vánoční dílny.
Konají se v následujících dnech: 29.11., 4.12. a 6.12. od 13.10 do 14.45
hodin (odpolední vyučování na II. stupni).
Žáci a
žákyně z II. stupně se zapíší do 20.11. v následujících dílnách:
1.
Pletení vánočních rukavic – p. uč. Ivana Kvapilová
2.
Modelování Betlémů – p. uč. Olga Imrichová
3.
Vánoční podkovy z chvojí – p. uč. Marie Kepková
4.
Maxiandělé na vánoční dražbu – p. uč. Pavlína Křížová
5.
Novoročenky na PC – p. uč. Miroslava Barvínková, p. řed. Karel
Snětina
6.
Voňavé vánoční pozdravy – p. uč. Martin Kvapil.
12.11. byla provedena rekonstrukce vchodu do školy ze dvora
– pracovníci specializované firmy nainstalovali plastové dveře.
13.11. se naši sportovci z řad žáků II. stupně vypravili do
Třeboně, kde se pod vedením p. uč. Jany Skřivánkové zúčastnili
okresního kola turnaje ve florbalu.
Soupiska
našeho týmu: Jirka Bumba, Radek Arenberger, Jirka Kronika, Ondra
Kaňúr, Honza Smolík, Pavlík Voříšek, Vojta Bednář a Míša Homolka.
Na základě
výsledků zápasů se třemi kvalitními soupeři obsadili skvělé 4. místo
– gratulujeme a děkujeme za příkladnou reprezentaci školy!!!
15.11. se naši žáci a žákyně PoVo předmětu společensko
vědní seminář spolu osmáky a s p. uč. Pavlínou Křížovou a p. uč.
Ivanou Kvapilovou vypravili do Třeboně.
Navštívili
výstavu Přemyslovci a místní pivovar věhlasné značky
Regent, kde pro ně bylo připraveno občerstvení. Zúčastnili se
také výlovu Opatovického rybníka. Tématická procházka
historickým centrem Třeboně byla zaměřena na skupinové plnění
úkolů v pracovních listech.
Výstavu
Přemyslovci organizuje Národní památkový ústav České Budějovice – územní
odborné pracoviště v Českých Budějovicích – správa státního zámku
Třeboň.
V roce 2006
byla, k 700. výročí zavraždění posledního Přemyslovce Václava III.
v Olomouci, uspořádána v Ledeburském paláci v Praze výstava Přemyslovci,
která představuje fiktivní portréty českých přemyslovských knížat.
Tato
výstava byla přesunuta na několik dnů do Zámecké galerie Státního zámku
Třeboň.
Součástí
výstavy, kromě portrétů, je rodokmen sahající od bájného Přemysla Oráče
a mýtických knížat přes prvního doloženého knížete Bořivoje až po
spojení Přemyslovců a Lucemburků.
Pro školy
je výstava zpestřena o možnost vypracování tzv. pracovních listů s kvízy
a úkoly až po grafické zpracování vlastního rodokmenu a vytvoření
vlastního rodového erbu.
Pracovní listy pro skupiny žáků a žákyň: „Procházka historií Třeboně“
1. V jakém
slohu je vystaven dům Bílý koníček, co se v něm dnes nachází, k jakému
datu je doložena jeho existence?
2. Jak se
nazývá náměstí tvořící centrum města Třeboň, co víš o člověku, po kterém
bylo pojmenované?
3. Kdo žil
na náměstí v domě č. 89 a co se tam dnes nachází?
4. Zjistěte
nějaké informace o kašně a sloupu uprostřed náměstí.
5. Jak se
jmenuje brána, která uzavírá východní stranu náměstí a z kterých let
pochází její jádro?
6. Co se
nachází v domě č. 118 v Březové ulici, v kterém slohu byl postaven a
která významná osobnost v něm žila?
7. Co je
zajímavé na domu č. 49 v Krčínově ulici?
8. Jak se
jmenuje brána, která uzavírá jižní stranu Žižkova náměstí a co se
nachází mezi okny 1. patra?
9. Jak se
jmenují zbylé dvě brány třeboňského centra?
10.
Zjistěte nějaké informace o třeboňském pivovaru.
11. Kterému
dřívějšímu areálu dominuje kostel sv. Jiljí a co o tomto významném
souboru budov víte?
12. Pokuste
se zjistit co nejvíce slavných osobností Třeboňska.
13. Na
nádvoří zámku se nachází významný historický ústav.
14. Zjisti
něco o historii třeboňského divadla.
15.11. odeslali naši sedmáci dopis našemu adoptivnímu synovi:
In Rapšach 7th November
Dear Mario,
Thank you very much for your letter. You´d like to
know more about the end of the last school year. We finished soon than
usually. Our school was rebuilding during the holidays. We have got new
toilets, roof, kitchen, classrooms on the first floor and some
furniture. We had two month long summer holidays. Our school orders a
summer camp every year. About 50 children from our school took part in
this camp. They played games, swam, sang, rode a bike and helped with
cooking. How long are your summer holidays? In December we´ll order
Christmas show. Every class is preparing one part of the show (for
example song, rhyme, Christmas carol or dance). We´ll making Christmas
decorating and decorate school. We´ll celebrate in classes and after
we´ll have a winter holiday. What is your Eve day dinner? We usually
have a carp with potato salad. We wish you to have high marks at school
and good luck.
Dodejme, že
tento dopis napsali v rámci výuky anglického jazyka pod vedením své p.
uč. Olgy Imrichové.
15.11. se Paní Zima ohlásila souvislejší sněhovou
peřinkou s teplotami pod bodem mrazu (-1,8 °C).
15.11. jsme zveřejnili výsledky soutěže Přírodovědný klokan
v kategorii “kadet”.
Výsledky (výňatek)
8. třída
1. místo
Lenka Zahradníková (67 bodů)
2. místo
Ondra Kaňúr (60 bodů)
3. místo
Jirka Kronika (56 bodů)
9. třída
1. místo
Gabča Kleinová (68 bodů)
2. místo
Alča Sokolíková (67 bodů)
3. místo
Dominik Špimr (63 body)
Děkujeme všem soutěžícím za snahu a
vítězům gratulujeme!!!
|
|
|
19.11.
jsme zveřejnili termíny série koncertů našeho Komorního orchestru a
souboru:
14.12. –
Štěpánovice (17.00 hodin)
15.12. –
Chlum u Třeboně (15.00 hodin) a Suchdol nad Lužnicí (18.00 hodin)
16.12. –
České Velenice (16.00 hodin)
26.12. –
Rapšach (15.00 hodin)
29.12. –
Třeboň (15.00 hodin).
19.11. nás navštívil
bývalý žák Míla Obst. Pohovořili jsme o tom, co život přinesl a
přináší.
22.11. se naši žáci a
žákyně 7., 8. a 9. třídy spolu se svými vyučujícími Pavlínou
Křížovou, Ivanou Kvapilovou a naší bývalou p. uč. Marií Jirků
vypravili do pražského divadla Rokoko na veřejnou generálku hry
Andělika a laskavec. Navštívili také výstavu Albrecht z Valdštejna
a jeho doba ve Valdštejnské jízdárně.
|
|
|
27.11.
se děti z naší MŠ, 1. a 2. třídy ZŠ spolu se svými vyučujícími
setkali v prostorách školky se zvířátky z chovné stanice ZOO Dvorec
u Borovan. Pracovníci stanice velmi poutavě vyprávěli dětem o
zvířátkách, které mohly vidět přímo „naživo“: želva kamajka dravá a
nosál červený.
|
|
|
27.11. se od 13.50 hodin
uskutečnila pod vedením p. uč. Jany Skřivánkové soutěž „Jak znám
Evropu“. Soutěžící z řad žáků a žákyň 7. – 9. třídy prokazovali své
všeobecné znalosti z oblasti zeměpisné, historicko kulturní a
společensko vědní.
Výsledky
soutěže „Jak znám Evropu“
Kategorie 7. třída
1. místo Dominik Jiroutek (v
kategorii 8. a 9. třída by se umístil na 4. místě)
2. místo Zdenda Bárta (v
kategorii 8. a 9. třída by se umístil na 5. místě)
3. místo Míra Sokolík 4.
místo Honzík Pytel
Kategorie 8. a 9. třída
1. místo Dominik Špimr (ze 40
otázek zodpověděl správně 34)
2. místo Gabča Kleinová
3. místo Míša Homolka
4. Míša Bednářová
Všem soutěžícím děkujeme za
účast a vítězům gratulujeme!!!
|
|
|
29.11. byla podle plánu zahájena činnost
vánočních dílen na II. stupni.
29.11. uspořádali naši prvňáčci se svou p. uč. Radkou Círalovou
třídní besídku pro své maminky a tatínky, bratříčky a sestřičky,
babičky a dědečky, tetičky a strýčky, kamarády a kamarádky. Děti
předvedly, jak bezchybně umí písmenka abecedy. Děvčata mistrně zvládala
točení obručí kolem pasu – i dvou najednou. Hoši skvěle driblovali míči.
Třídička našich nejmladších žáků a žákyň se naplnila dětským nadšením,
roztomilým přednesem, společným zpěvem a hrami a také potleskem vděčného
publika. Před besídkou se uskutečnila třídní schůzka.
|
|
|
30.11.
navštívili naši vycházející žáci a žákyně s výchovnou poradkyní p.
uč. Ivanou Kvapilovou Střední školu v Českých Velenicích v rámci
dne otevřených dveří.
30. 11. se v naší škole
uskutečnilo tradiční setkání studentů Jihočeské univerzity, její
pedagogické fakulty, oborového studia s Ov – katedra společenských věd –
v rámci výběrového semináře „Dramatická výchova v občanské výchově,“
jehož garantem je p. uč. Martin Kvapil. Studenti formou praktického
výstupu realizovali myšlenku začlenění metody dramatické výchovy do
předmětu občanská výchova, a to ve čtyřhodinovém bloku v 7. třídě.
|
|
|
30.11. se zájemci z řad našich žáků a žákyň fotili ve
stylu vánočních motivů.
3.12.
nás navštívil bývalý žák Jirka Plánka a bývalá žákyně
Kačka Pachtová. Pohovořili jsme o tom, co život přinesl a přináší.
3.12.
vyšlo 4. číslo našeho školního časopisu Rapšach Planet.
4.12.
a 6.12. pokračovala podle plánu činnost vánočních dílen
na II. stupni.
|
|
|
|
|
5.12.
k nám zavítal mezi naše děti moudrý a štědrý Mikuláš
se svým doprovodem milých a vlídných andělů a rozpustilých i přísných
čertů. Mikuláš se svou družinou také navštívil dětičky z naší mateřské
školičky a žáky a žákyně základní školy praktické.
Všem dětem
Mikuláš nadělil podle svého zvyku sladkosti a neopomněl je spolu s čerty
nabádat k poslušnosti a vzornému chování doma a ve škole. Ti
nejodvážnější se na památku vyfotili nejen s Mikulášem a anděly, ale i
s čerty.
7.12.
jsme zaznamenali 10 001 přístup na
naše školní webové stránky.
|
|
|
Fotogalerie z Mikuláše
|
|
|
|
10.12. naše škola uspořádala vánoční akademii v sálu
kulturního domu ve Dvorech nad Lužnicí.
Této
významné události předcházela nejen příprava na samotné vystoupení
našich žáků a žákyň (např. páteční nácvik a pondělní
generálka – dopoledne v sálu kulturního domu), ale i aktivity ve
vánočních dílnách, ve výuce a ve školní družině spojené s výrobou
vánočního sortimentu k prodeji.
Programem
akademie nás provázely Linda Šebestová a Katka Daňková.
Program vánoční akademie
1. třída: „Hloupý muž“ (písnička + pohybový doprovod)
2. třída: „Včelí medvídci“ (tanec na hudbu)
3. třída: „Prima holky, prima kluci“ (taneček na písničku)
4. třída: píseň – music time, píseň – Clothes shop
5. třída: vánoční koleda (česky + německy), německá písnička
6. třída: anglický rap, beat box, taneček
7. třída: dětské postavičky (scénka)
8. třída: štědrovečerní večeře (scénka), populární písnička (německy)
9. třída: vánoční překvapení
- zájmové kroužky: pěvecký (zpívánky), hra na flétnu („Běžela ovečka“,
„Vánoční večer“, „Pásli ovce valaši“, „Pochválen buď“).
V rámci akademie jsme zorganizovali
promítání kroniky školy a turistického oddílu (CD ROMu, DVD)
a vánoční prodejní výstavu výrobků, které naše děti
vytvořily nejen ve vánočních dílnách, ale i při výtvarné a rodinné
výchově, pracovních činnostech a také ve školní družině a Misijním
klubku.: voňavá přáníčka a jmenovky na dárky, zvířátka a náramky
z korálků, šály, rukavice, kabelka, vánoční andělé, vánoční a novoroční
přání, skleněné vánoční svícny, vánoční ozdoby, vánoční stromky
z perníku, vánoční Betlém, andělé, srdce, zvon, kometa, jesličky,
podkovy z chvojí, šišky v květináči, šiškový a kostkovaný stromek,
obrázky v rámečku, přáníčka a k tomu navíc naše oblíbené minipizzy.
|
|
|
|
14.12. se uskutečnilo setkání ředitelů rastenfeldské a
rapšašské školy pánů Heinze Trappla a Karla Snětiny. Projednali mimo
jiné náš společný projekt, plánovaný na jaro 2008.
|
|
|
18.12. se uskutečnila společná vánoční besídka žáků a
žákyň naší 1. a 5. třídy. Děti představily příběh o Ježíškovi,
zpívaly koledy, recitovaly básničky a provázely nás významnými událostmi
času předadventního a adventního, počínaje svátkem sv. Martina.
Do svého vystoupení také zapojily své
rodiče, sourozence, příbuzné a kamarády. Vedle svého mistrovství
vypravěčů, recitátorů a herců některé z nich potěšily své publikum
překrásnou hrou na hudební nástroj.
|
|
|
|
19.12. klesla rtuť našeho digitálního teploměru na – 10,8°C.
20.12. se uskutečnilo setkání pedagogů. Hodnotili jsme
přípravu a realizaci vánoční akademie a s ní souvisejících doprovodných
aktivit: vánoční dílny, nácvik ve škole a generálka, výroba vánočního
sortimentu, vánoční prodejní výstava. Naplánovali jsme další projekty
pro II. pololetí školního roku (turistický závod, velikonoční jarmark,
Den Země).
21.12. klesla rtuť našeho digitálního teploměru na – 12,8°C.
|
|
|
|
21.12. jsme uvítali
nadcházející čas vánoční a rozloučili jsme se se starým rokem
kalendářním v rámci besídek třídních.
Zazpívali jsme si koledy, ochutnávali
cukroví, nadělovali si dárky, poseděli u stromečku, oživili vánoční
zvyky, shlédli video nebo DVD filmy,...
|
|
|
A ještě
jsme připomněli akce turistické oddílu na závěr kalendářního roku a
na začátku roku nového:
30.12. 2007 – vánoční turnaj v líném tenise - sešlo se
nás dvanáct dvojic, to je čtyřiadvacet hráčů! I s diváky nás bylo
třicet, to je nejvíc ze všech 23 ročníků! Vyhrál opět Čiko s Martinem
Gráfem, na druhém místě Ondra Šikr s Radkem Šebestou, třetí Honza a
Fanda Kreklíci, a čtvrtí skončili Míra Sokolík s Lukášem Krupičkou.
30.12. 2007 – posezení v klubovně - asi dvě hodiny
jsme si promítali a bavili se o uplynulém oddílovém roce, ale bylo nás
málo - jen devět. Asi tuhle akci taky zrušíme, jako mnoho jiných...
Škoda!
20
minut po silvestrovské půlnoci jsme vypálili první raketu
nového roku. Sešlo se nás méně, než loni, ale slyšet nás bylo!
1.1. 2008
– novoroční vycházka - sešlo se nás osmnáct a šli jsme tentokrát
přes Rafandu a Bosnu zpátky do Rapšachu.
|
|
|
|
15.1.
odeslala p. uč. Pavlína Křížová přihlášku do projektu Diecézního
katechetického střediska v Českých Budějovicích – „Karlů
most – svědek staletí“. Žáci a žákyně povinně volitelného předmětu
společenskovědní seminář se do projektu zapojili zpracováním a
prezentací DVD-filmu krátkých scének.
16.1.
jsme zveřejnili nabídku k malování na hedvábí a organtýn (100%
bavlna) – manželé Chumovi: hedvábná kravata, hedvábný šátek, hedvábný
šál, hedvábné pouzdro na brýle, hedvábný polštář – povlak, organtýn –
šátek, šál, sukně.
18.1.
se zájemci z řad našich žáků a žákyň 5. – 9. třídy spolu se svými
vyučujícími Pavlínou Křížovou, Ivanou Kvapilovou, Olgou Imrichovou a
naší bývalou p. uč. Marií Jirků vypravili do pražského Divadla v
Dlouhé na veřejnou generálku hry Oněgin byl Rusák. Zároveň
navštívili palác 3D trháků IMAX, kde zhlédli film Perla
oceánu.
23.1.
se uskutečnila pedagogická rada. K projednání: přehled výchovných
a vzdělávacích problémů ve třídě, přehledy závad ve třídě (sešit závad),
promyslet, co kdo potřebuje (návrhy, nápady,...), příprava zápisu,
průběžná autoevaluace školy.
|
|
|
28.1.
se v naší škole uskutečnil od 14.00 do 17.00 hodin zápis do 1. třídy
motivovaný příběhy pohádkových bytostí: princezna přivítala budoucího
prvňáčka, který kreslil v ředitelně školy postavu např. mamky či taťky.
Hlavní část
zápisu se odehrála v naší půdní vestavbě: medvídek předal budoucímu
prvňáčkovi pytlík na dárečky, kašpárek vyslechl básničku nebo písničku,
s princezničkou jsme počítali poztrácené korálky, s vodníkem jsme
určovali barvičky, s čarodějnicí a Jeníčkem jsme poznávali správné tvary
(např. trojúhelník nebo kruh, čtverec či obdélník) a nakonec u hodné
víly si každý vybral dárečky vyrobené budoucími staršími spolužáky (ve
školní družině, ve výuce nebo ve výtvarném kroužku). Každá pohádková
bytost svůj úkol přednesla ve formě říkanky nebo básničky.
Rodiče
předložili rodný list dítěte, svůj občanský průkaz a také zápisový list
a zároveň se rozhodovali o tom, zda bude dítě navštěvovat školní družinu
a chodit na obědy do školní jídelny.
Koho mezi
sebou příští školní rok přivítáme? Benedikta Ference, Jakuba Gorola,
Karolínu Houhovou, Lianu Hrubou, Lucii Klimentovou, Vojtěcha Nistora,
Kryštofa Růžičku, Jakuba Stříteckého, Zuzanu Šebestovou a Terezu
Žahourovou.
Naši budoucí prvňáčci, těšíme se na
vás!!!
|
|
|
30.1.
jsme zveřejnili výzvu ke Dni Země: 22.4. slaví celý svět den
ochrany naší planety, den soužití mezi národy a rasami – Den Země.
My tento
den oslavíme v úterý 22.4. 2008. Po celý den se budeme ve skupinách
zabývat přípravou toho, co o svém vybraném světadílu dokážeme zjistit. A
nejen zjistit, ale i vytvořit – namalovat, vymodelovat, napsat,
vytvořit. Své práce si pak navzájem předvedeme a ukážeme je i rodičům.
Jak to bude všechno přesně vypadat, si řekneme, až se rozdělíme do
skupin.
Pro začátek si každý, ať prvňák nebo
deváťák, zvolte část světadílu, který Vás zajímá. Pak se zapište do
listiny patřící k zvolenému světadílu (např. Austrálie, Rusko – asijská
i evropská část,...). Pozor – čas je jen do úterý 12.2. 2008!!!
|
|
|
31.1.
se na I. stupni uskutečnila pěvecká soutěž – velký svátek našich
pěveckých a zpěváckých nadějí – sólistů a sólistek.
Na úvod nám
zahrála Ivanka Dvořáková dvě skladbičky na harmoniku a děti ze 2. a 3.
třídy nám společně zazpívaly písničku „Kdyby tady byla taková panenka“.
A nyní již
k výsledkům soutěže:
Kategorie 1. třída
1. místo
Barunka Holubová („Šla Nanynka do zelí“), Anička Záhorovská („Okolo
Hradce“), Martínek Kocina („Když jsem jel do Prahy“) a Simonka
Adensamová („Travička zelená“)
2. místo
Natálka Móžiová („Pekla vdolky“), Míra Plch („Jedna, dvě, Honza jde“),
Sárinka Svobodová („Za tou naší stodoličkou“), Michalka Kováčová („Prší,
prší“), Zbynďa Schicker („Šla Nanynka do zelí“), Sandrulka Nováková („Já
mám doma trnku“), Pavlík Mikl („Travička zelená“), Blanička Novotná („To
je zlaté posvícení“) a Denísek Ferenc („Jsou mlynáři“)
Kategorie 2. třída
1. místo
Anička Círalová („Ej, vandrovali hudci“) a Justýnka Schiendlová
(„Buráky“)
2. místo
Sárinka Herzogová („Černé oči“)
3. místo
Miloušek Mužík („Pod naším okýnkem“) a Štefánek Filo („Adámku náš“)
Kategorie 3. třída
1. místo
Míša Machová („Tři oříšky“)
2. místo
Verunka Oušková („Skálo, skálo“)
3. místo
Davídek Prokeš („Kdybys měla, má panenko, sto ovec“)
Kategorie 4. a 5. třída
1. místo
Ivanka Dvořáková (za hru na harmoniku), Janička Ferencová („Jdem zpátky
do lesů“) a Liduška Homolková („Okoř“)
2. místo
Maruška Oušková („Koníčku můj“), Tomáš Horník („Buráky“) a Anička
Bodocká („Holubí dům“)
3. místo
Kristýnka Šímová („Podvod“) a Tádík Pytel („Tři citronky“ + hra na
harmoniku).
Všem zúčastněným za skvělé výkony
děkujeme a vítězům gratulujeme!!!
|
|
|
|
31.1. jsme předávali pololetní vysvědčení. Naši prvňáčci tento rituál
zažili poprvé v životě a naši deváťáci v rámci své povinné školní
docházky – naposledy. A spolu s nimi se zamýšlíme nad výsledky naší
společné práce od září roku 2007 – a zároveň i nad tím, kde co zlepšit a
kde nepovolit.
|
|
|